DVV customer service for organisations is congested – we have compiled instructions for replacing Katso
The customer service for organisational customers and processing of Katso-related mandate applications is currently congested.
As our telephone service is congested, it is best to send inquiries related to mandate applications by e-mail to [email protected].
We have compiled on our website instructions for Katso-related issues. You may already find the instructions you need on our website at dvv.fi/en/from-katso. We will be adding further information and instructions based on customer feedback.
If you are the chair of an association in the Register of Associations or a person entitled to sign for such an association, you can use MyTax, Lomake.fi and Ilmoitin.fi on behalf of the association without a separate authorisation. Read more
Please note that all companies can authorise themselves in Suomi.fi e-Authorizations. In other words, companies do not need to send a separate mandate application via the mandate service provided by officials, as the e-Authorizations service checks the right of representation from the Trade Register.
More time is now available for the Tax Administration’s and Customs’ Katso IDs and Katso authorisations.
Read more
- Tax Administration’s customer notice 9.12.2020
- Customs’ customer notice 19.3.2021
Have you submitted a mandate application in the mandate service provided by officials?
Mandate applications are processed on a first-come, first-served basis.
- At the moment, the processing time for mandate applications is on average two months for applications which require supplementary information, for example due to a missing signature or lack of attachments.
- The processing time for applications that do not require supplementary information is approximately one week.
If you have submitted a mandate application electronically, you can check the status of your application by logging in to the mandate service provided by officials. The person who originally sent the application can see its status when logged in using their own IDs. You can find your mandate application under ‘Your applications’, at the bottom of the page. After logging in, you can open the application by selecting it from the list ‘Mandates to be registered’.
Looking for instructions on switching from Katso?
Instructions for replacing Katso roles in different e-services can be found in the instructions provided by each authority:
- Instructions for the Finnish Tax Administration
- Instructions for the Incomes Register
- Instructions for the Social Insurance Institution of Finland
- Instructions for other e-services
Instructions on the DVV website
Before submitting an application, you should always check the instructions regarding any required attachments.
- Instructions and answers to the most common questions about replacing Katso can also be found on our website: dvv.fi/en/from-katso
- Instructions for municipalities
- Instructions for associations
- Replacing the Katso identifier of foreigners representing a foreign organisation
- Privatpersoner
- Flytt
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Namnärenden
- Förmyndarskap
- Att få eller adoptera barn
- Äktenskap och parförhållande
- Dödsfall och bouppteckning
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Förlust av medborgarskap i en annan stat
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Guiden för studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Tjänster av notarius publicus
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Val och rösträtt
- Bestyrkande av köp
- Registrering av anmälan om gåva
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Organisationer
- Certifikat, kort och stämplar
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Utdrag ur register
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Offentlig delgivning och kungörelser
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete