Experttjänster inom digital säkerhet
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata erbjuder statsförvaltningens organisationer experttjänster inom digital säkerhet. Vi genomför dessa tjänster genom att använda konkurrensutsatta finländska företag som är ledande inom data- och cybersäkerhet.
Alla organisationer inom statsförvaltningen som behöver auditerings- eller konsultationsarbete för att förbättra organisationens eller dess tjänsters säkerhet kan beställa MDB:s experttjänster inom digital säkerhet.
Kundregistret för Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas experttjänster inom digital säkerhet.
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
Fågelviksgränden 2, 00530 Helsingfors
PB 123, 00531 Helsingfors
Telefon (växel) 02 9553 6000, e-post kirjaamo(a)dvv.fi
Kontaktperson i ärenden som gäller registret
Hanna Heikkinen
Fågelviksgränden 2, 00530 Helsingfors Telefon (växel) 02 9553 6000, [email protected]
Dataskyddsombud
Telefon (växel) 02 9553 6000, [email protected]
Vi samlar in uppgifter till kundregistret för att kunna genomföra uppdragsprocessen samt för att informera om och marknadsföra tjänsten.
Lagen om Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata 3 §.
Personuppgifter i kundregistret lagras under giltighetstiden för ett avtal.
Enligt den allmänna principen förvaras uppdragsavtalen 10 år efter att uppdraget har upphört. Kon-taktpersonens uppgifter raderas ur kundregistret efter att uppdraget har upphört.
Förnamn
Efternamn
E-post
Organisation
Uppgifterna i registret består av uppgifter som personerna själva har uppgett.
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata lämnar inte ut några uppgifter.
Vi lämnar inte ut personuppgifter utanför EU/EES-området.
Informationsmaterialet är skyddat med hjälp av åtkomsthantering, och servrarna nås endast via statens intranät. Personuppgifterna skyddas dessutom genom passerkontroll, användarövervakning och anvisningar för behandling av personuppgifter.
Vi utför inte automatiskt beslutsfattande eller profilering utifrån uppgifterna i personregistret.
Rätt till insyn
Du har rätt att be om tillgång till dina personuppgifter, det vill säga att kontrollera de uppgifter som lagrats om dig i personregistret. Du kan skicka en begäran om att få kontrollera dina uppgifter till registratorskontoret vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata. Var beredd på att bestyrka dina personuppgifter.
Du får de uppgifter du behöver inom en månad. Om uppgifterna av motiverade skäl inte kan lämnas ut inom denna tid, kan Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata förlänga tidsfristen med högst 2 månader. I sådana fall får du en notifikation om detta.
Rätt att begära rättelse
Du har rätt att begära att dina personuppgifter korrigeras. Lämna in en skriftlig begäran till [email protected]. I begäran om rättelse ska du nämna vilken uppgift som ska rättas och exakt hur den ska ändras eller vilka uppgifter som ska kompletteras i registret. Vi kontrollerar din identitet i samband med din begäran.
Radering av uppgifter
Uppgifter kan raderas på begäran. Lämna in en skriftlig begäran till [email protected].
Du har rätt att lämna in ett klagomål till dataombudsmannen gällande behandlingen av personuppgifter.
Dataombudsmannens byrå, PB 800, 00521 Helsingfors Mer information hittar du i Dataombudsmannens anvisningar.