Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata, Borgå

Besöksadress

Biskopsgatan 34, 2. krs
06100 BORGÅ

Postilaatikko sijaitsee 1. kerroksessa. Asiakirjoja voi jättää ma-pe klo 7 - 21.

Postadress

PB 233
06101 BORGÅ

Öppettider

Öppet tors och fre 9–15. Fler betjäningstider med tidsbokning. Vi rekommenderar att du bokar tid.

Så här sköter du smidigt ärenden vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata: 

Kontrollera vilka ärenden som kräver ett personligt besök på ämbetsverket och boka tid på förhand på webben.  Du kan också boka tid per telefon.

De flesta saker kräver inte ett besök på plats. Tilläggsuppgifter får du i menyn "Tjänster för personkunder" uppe på sidan när du väljer den tjänst du behöver.

Serviceställena är i regel öppna för dem som bokat tid. Var beredd på att köa om du inte har bokat en tid för ett möte. Utan tidsbokning finns det huvudsakligen tillgång till rådgivning i ärenden. Du kan lämna handlingarna i ämbetsverkets entrétjänst eller brevlåda utan att köa.

Posten kan skickas till besöksadressen om servicestället inte har en skild postadress.

Kontakta oss helst per telefon eller via våra elektroniska tjänster om du känner dig förkyld eller sjuk eller om du inom de senaste två veckorna har rest i ett Coronavirusepidemiområde.

Var noga med handhygienen och skaka inte hand med andra. Bekanta dig med informationen på Institutet för hälsa och välfärds www-sida.

Serviceutbud

  • Kundbetjäning för internationella ärenden i följande serviceställen i Nyland: Helsingfors, Borgå och Raseborg
  • Kontrollera på förhand om en notarie är på plats eller boka tid per e-post [email protected]
  • Du kan lämna in handlingar till förmyndarverksamheten på alla serviceställen.

Boka tid elektroniskt

Vill du få service per telefon eller e-post?

Myndigheten betjänar riksomfattanda. Serviceställen har inte egna telefonnummer.

Kontakta vår riksomfattande kundtjänst