Kundtjänst för privatpersoner

Så här uträttar du ärenden i Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata

  1. Uträtta ärenden på nätet

    Du kan göra många saker på nätet snabbt och enkelt.

  2. Kontakta oss via telefon eller e-post

    Via telefon och e-post kan du få råd om hur du ska sköta dina ärenden. Du hittar de tjänstespecifika kanalerna längst ner på denna sida. 

    Priset för samtal och köande är uppringarens lokalnäts- och mobiltelefonavgift enligt avtal med den egna operatören.

    Telefontjänsten servicetider: mån–fre kl. 9–15.

    Letar du efter handläggningstider?

    Du kan kontrollera den genomsnittliga handläggningstiden på vår webbplats.  

  3. Boka tid om det behövs

    Du kan boka tid för tjänster som kräver ett personligt möte. 

    Kontrollera vilka tjänster som kräver att du besöker kontoret personligen. I övriga ärenden betjänar vi dig på nätet eller per telefon.

    Boka tid på nätet eller per telefon på det nummer som är avsett för tjänsten. Kom ihåg att avboka din tid om du inte kan komma. En avgift på 50 euro tas ut för en oanvänd tid som inte har avbokats.

    Letar du efter brevlådan? 

    Du kan lämna handlingar som gäller intressebevakning i ämbetsverkets entrétjänst eller brevlåda utan att köa. Se de ortsspecifika adresser. 

Tjänstespecifika kontaktuppgifter

Finlands invånarantal 5 648 011