Asiakaspalvelu henkilöasiakkaille 

Näin asioit Digi- ja väestötietovirastossa

1. Asioi verkossa

Voit hoitaa monet asiat verkossa helposti ja nopeasti.

Asioi sähköisesti 


2. Ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse 

Puhelimitse ja sähköpostitse saat neuvontaa asioidesi hoitamiseen. Voit myös tarvittaessa varata ajan tapaamiseen. 

Puhelu ja jonotus maksavat soittajan oman operaattorin sopimuksen mukaisen paikallisverkko- ja matkapuhelinmaksun verran.

Puhelinpalveluajat: ma–pe klo 9–15.

Ruuhkaisinta on yleensä aamupäivisin ja alkuviikosta.

Palvelukohtaiset yhteystiedot tämän sivun lopussa

Etsitkö käsittelyaikoja?

Emme valitettavasti voi vastata käsittelyäsi koskeviin tiedusteluihin puhelimitse. Voit tarkistaa palvelun keskimääräisen käsittelyajan verkkosivuiltamme.  

Käsittelyajat


3. Varaa tarvittaessa käyntiaika

Voit varata käyntiajan palveluihin, jotka vaativat henkilökohtaista tapaamista. 

Tarkista, missä asioissa sinun pitää asioida henkilökohtaisesti virastossa. Muissa asioissa palvelemme sinua verkossa tai puhelimitse.

Varaa tapaamisaika verkossa tai puhelimitse palvelun omasta numerosta. 

Varaa käyntiaika

Etsitkö postilaatikkoa? 

Asiakirjoja, kuten edunvalvontaan liittyviä papereita, voit jättää viraston aulapalveluun tai postilaatikkoon jonottamatta. Katso paikkakuntakohtaiset osoitteet verkkosivultamme.

Palvelukohtaiset yhteystiedot

Suomen väkiluku 5 646 464