Digiturvapalveluiden tietosuojaseloste
Digiturvapalvelut tekee laajasti yhteistyötä koko julkisen sektorin kanssa ja kokoaa parhaita käytäntöjä digiturvapalveluiden kehittämiseen yhdessä. Toiminta perustuu laaja-alaiseen yhteistyöhön ja verkostoihin, kuten VAHTI-asiantuntijaryhmien ja hanketoimintaan. Digi- ja väestötietoviraston Digiturvapalvelut viestii asiakkaille ajankohtaisista asioista ja palveluistaan sekä kutsuu digiturvallisuuteen liittyviin tapahtumiin. Viestejä lähetetään Digiturvapalveluiden asiakkaille, joiden tiedot sisältyvät Digi- ja väestötietoviraston Digiturvapalveluiden sidosryhmärekisteriin.
Digi- ja väestötietoviraston Digiturvapalveluiden sidosryhmärekisteri
Digi- ja väestötietovirasto
Lintulahdenkuja 2, 00530 Helsinki
PL 123, 00531 Helsinki
Puhelin (vaihde) 02 9553 6000, sähköposti kirjaamo(a)dvv.fi
Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Tapani Rinne
Lintulahdenkuja 2, 00530 Helsinki
Puhelin (vaihde) 02 9553 6000, [email protected]
Puhelin (vaihde) 0295 536 000, [email protected]
Digi- ja väestötietoviraston Digiturvapalveluiden sidosryhmärekisteriin kerättäviä yhteystietoja käytetään ajankohtaisviestintään Digiturvapalveluihin kuuluvista palvelukokonaisuuksista. Lähetämme tietoa Digiturvapalveluiden ajankohtaisista tapahtumista, palveluista, koulutuksista sekä ohjeistuksista. Tietoja kerätään myös tapahtumiin ja verkostoihin ilmoittautumista varten (Laki Digi – ja väestötietovirastosta 3 §).
Digi- ja väestötietoviraston Digiturvapalveluiden sidosryhmärekisterin tietoja säilytetään asiakassuhteen voimassaolon ajan. Yksittäisten tapahtumien ilmoittautumistiedot poistetaan kolmen kuukauden kuluessa tapahtumasta.
Henkilö voi halutessaan poistaa tietonsa rekisteristä ilmoittamalla asiasta Digi- ja väestötietoviraston Digiturvapalveluihin [email protected].
Etunimi
Sukunimi
Sähköposti
Tehtävänimike
Yritys/Organisaatio
Toimiala
Osaamisala
Ilmoittautumisten yhteydessä voidaan kerätä lisäksi tieto mahdollisesta erityisruokavaliotoiveesta
Tiedot rekisteriin kertyvät henkilöiden itse ilmoittamista Digiturvapalveluiden sidosryhmä-, tapahtuma- sekä jakelulistailmoittautumisista.
Sidosryhmärekisterin tietoja ei luovuteta Digi- ja väestötietoviraston ulkopuolelle.
Tietoja käsittelevät virastossa vain rajatut henkilöt, joiden tehtäviin kuuluu viestintä tai tapahtumien järjestäminen.
Sidosryhmärekisterin henkilötietojen käsittelijöinä toimivat lisäksi tapahtumakutsujen osalta Lyyti Oy ja Tiimerin-työryhmätilojen osalta Valtori. Käytämme kyselyiden toteuttamisessa Questback kyselyalustaa.
Henkilötietoja ei luovuteta EU/ETA-alueen ulkopuolelle.
Tietoaineisto on suojattu pääsynhallinnan keinoin ja palvelimille on pääsy vain valtion sisäverkosta. Henkilötietoja suojataan lisäksi kulunvalvonnalla, käytönvalvonnalla sekä henkilötietojen käsittelyn ohjeistuksella.
Henkilörekisterin tietojen perusteella ei suoriteta automaattista päätöksentekoa tai profilointia.
Tarkastusoikeus
Sinulla on oikeus pyytää pääsyä itseäsi koskeviin henkilötietoihin eli tarkastaa henkilörekisteriin talletetut tietosi. Omien tietojen tarkastuspyynnön voit lähettää Digi- ja väestötietoviraston kirjaamoon. Varaudu todistamaan henkilötietosi.
Saat tarvitsemasi tiedot kuukauden kuluessa. Jos tietoja ei pystytä perustellusta syystä toimittamaan tässä ajassa, Digi- ja väestötietovirasto voi jatkaa määräaikaa enintään 2 kuukaudella. Tässä tapauksessa saat siitä ilmoituksen.
Oikeus vaatia tiedon korjaamista
Sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi korjaamista. Tee pyyntö kirjallisesti osoitteeseen [email protected]. Korjauspyynnössä sinun tulee mainita oikaistava tieto ja sen tarkka muutos tai rekisteriin täydennettävät tiedot. Henkilöllisyytesi tarkistetaan pyynnön yhteydessä.
Tietojen poistaminen
Tiedot voidaan poistaa pyydettäessä. Tee pyyntö kirjallisesti ja lähetä osoitteeseen [email protected]
Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle henkilötietojen käsittelyyn liittyen.
Tietosuojavaltuutetun toimisto, PL 800, 00521 Helsinki
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kaupanvahvistus
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet ja kortit
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö