Hyppää sisältöön

Palveluiden ja palveluverkoston tuntemus

Digitukijan on hyvä tuntea oman alueensa keskeiset toimijat ja yhteiskunnan rakenteet sekä mitkä palvelut liittyvät asiakkaan tilanteeseen ja mistä digitukija itse voi kysyä apua tai minne hän voi ohjata asiakkaan, jos omat taidot eivät riitä.

Työvälineitä palveluiden ja verkoston tuntemiseen 

Tutustu oman organisaatiosi tai kumppaniesi tarjoamiin listauksiin asiakkaillesi tärkeistä palveluista ja palveluntuottajista. Palveluverkoston tutkimiseen kannattaa hyödyntää Digituen kehittäjän työkirjaa. Työkirjaan on koottu työpohjia, joiden tavoitteena on auttaa digituen toimijoita ymmärtämään paremmin, miten digitukea tarjotaan, miten sitä voisi kehittää ja ketkä kaikki hyötyvät digituesta. 

Työkirjassa on kolme osiota: tunnista digituen toimijat, varmista asiakaslähtöisyys ja löydä kehittämiskumppaneita. 

Lataa työkirja käyttöösi: Digituen_kehittäjän_työkirja_2023.pdf (dvv.fi)


Viranomaisilla on hallintolakiin perustuva neuvontavelvoite, mikä tarkoittaa sitä, että viranomaiset ovat velvoitettuja neuvomaan omien palveluidensa käytössä ja ohjaamaan asiakkaan oikeaan viranomaiseen.

Hallintolaki Finlexissä


Webinaaritallenteet

Katso kaikki webinaaritallenteet


 

Mitä pidät verkkosivuistamme?

Kuulisimme mielellämme ajatuksiasi. 

Kysy, ehdota tai anna palautetta



Kehittämällä digitukea varmistamme, että omannäköinen digitaalinen arki kuuluu jokaiselle!