Digi- ja väestötietovirastolla kaksi sertifikaattia
Digi- ja väestötietovirastolla on tietoturvasertifikaatti. Lisäksi viraston varmennepalveluilla on laatusertifikaatti. Molempien sertifikaattien myöntäjä on Inspecta Sertifiointi Oy.
Sertifikaatit eivät ole pysyviä, vaan niiden säilyttäminen edellyttää säännöllisesti toteutettavan seurannan vähintään vuosittain. Organisaation on ylläpidettävä ja kehitettävä tietoturva- ja laatujärjestelmiään sekä varmistettava, että prosessit, työsuoritukset ja palvelut toteutetaan sertifioidun järjestelmän mukaisesti.
Tietoturvasertifikaatti
Digi- ja väestötietoviraston tietoturvasertifikaatti on ISO/IEC 27001:13 -standardin mukainen. Siihen sisältyvät muun muassa tietoturvallisuuspolitiikka, tietoturvallisuuden organisointi, suojattavien kohteiden luokitus ja valvonta, henkilöstöturvallisuus, fyysinen tietoturvallisuus, tietoliikenteen ja käyttötoimintojen hallinta, pääsyoikeuksien valvonta, järjestelmien kehittäminen ja ylläpito sekä liiketoiminnan jatkuvuuden hallinta ja vaatimustenmukaisuus. Standardi määrittelee hyvän tietoturvallisuuden tason, joka toteutetaan organisaation valitsemilla suojamekanismeilla.
Varmennepalvelujen laatujärjestelmän sertifikaatti
Digi- ja väestötietoviraston varmennepalvelutoiminnan laatujärjestelmälle myönnetty sertifikaatti on standardin ISO 9001:2015 mukainen. Laatujärjestelmä on yhteisön toiminnan suunnittelun ja kehittämisen merkittävä työväline. Sen sertifiointi puolestaan antaa toiminnalle ja järjestelmälle julkista uskottavuutta. Sertifioinnin tavoitteena on siis luoda jatkuvan kehittämisen toimintatapa ja samalla antaa maailmanlaajuinen näyttö laatujärjestelmän standardinmukaisuudesta.
Aiheesta muualla: Kiwa (ent. Inspecta)
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet ja kortit
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Eurooppalainen digitaalinen identiteettilompakko
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö