Ändringar i öppettiderna för serviceställena i Raumo och Borgå
Från och med 18.10.2023 är Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Raumo öppet på onsdagar. I Borgå ändrades öppettiderna i september. Tidigare var servicedagarna torsdag och fredag, och från och med den 18 september har man endast kunnat uträtta ärenden på verksamhetsstället på torsdagar.
Raumo serviceställe håller öppet på onsdagar
Från och med 18.10.2023 är Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Raumo öppet på onsdagar. Tidigare var besöksdagen fredag. Reservationer som redan gjorts för fredagar förblir i kraft.
Serviceställena är huvudsakligen öppna med tidsbokning. Tid kan bokas för ärenden som kräver ett personligt möte. Utan tidsbokning får man rådgivning i Raumo onsdagar kl. 9–12. Även vigseldagen är i fortsättningen onsdag.
Handlingar, såsom dokument i anslutning till intressebevakning kan lämnas i ämbetsverkets postlåda utan att köa. Post kan lämnas i lådan på första våningen i Raumo ämbetshus må–fr kl. 8–16.15 (Aittakarinkatu 21).
Borgå serviceställe håller öppet på torsdagar
I Borgå ändrades öppettiderna i september. Tidigare var servicedagarna torsdag och fredag, och från och med den 18 september har man endast kunnat uträtta ärenden på verksamhetsstället på torsdagar. Utan tidsbokning får man rådgivning i Borgå torsdagar kl. 9–12. Borgå vigseldag är fortfarande fredag.
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata betjänar på riksnivå
Största delen av de ärenden som sköts vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata förutsätter inte ett besök på servicestället, utan kan skötas via elektroniska servicekanaler eller telefontjänsten. Dessa kanaler betjänar som normalt och ändringarna i kundservicedagen påverkar inte deras betjäningstider.
Om ärendet kräver ett besök på vårt serviceställe rekommenderar vi att du gör en tidsbokning (dvv.fi/tidsbokning). Ärenden som förutsätter ett personligt besök är vigsel, registrering av utlänningars personuppgifter, vissa notarius publicus tjänster samt registrering av Suomi.fi-fullmaktsrätt med hjälp av en tjänsteman.
- Privatpersoner
- Handläggningstiderna vid kundtjänsten för privatpersoner
- Äktenskap och parförhållande
- Att få eller adoptera barn
- Namnärenden
- Flytt
- Förmyndarskap
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Könstillhörighet som fastställts utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Guiden för studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Val och rösträtt
- Suomi.fi-webbtjänst
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Registrering av anmälan om gåva
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Medborgarinitiativ
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Byggnads- och lägenhetsuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Adresstjänst
- Medborgarrådgivning
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Dödsfall och bouppteckning
- Digitalt stöd för medborgare
- Blanketter
- Organisationer
- Certifikat och kort
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete