Telephone service for individual customers is open 9-12 - In matters concerning moving and guardianship try our chat services
Telephone service for individual customers at the Digital and Population Data Services Agency is focused on weekdays 9-12. The change takes effect on 1.9.2020. Alternate customer service channels are being launched alongside our telephone service.
Chat service to be introduced for advice on moving and on matters related to guardianship and continuing powers of attorney
From 1.9. we are introducing customer services in chat form for questions related to moving as well as guardianship and continuing power of attorney matters. The chat channels are available on weekdays from 9-15.
The chat related to moving can be accessed through the agency's Facebook pages. The chat service for guardianship matters is available on the DPDSA website when the user goes to the part on guardianship and continuing power of attorney.
“With the chat we seek to offer a new kind of channel also for those customers who may find our telephone service difficult to use”, says Heidi Rantatulkkila, the Head of the Unit for Individual Customers at the Digital and Population Data Services Agency.
Only general questions through chat
Only general questions on moving and guardianship and continuing power of attorney are handled through the chat service. The channel is not protected and consequently, personal ID numbers and other sensitive information should not be given on the chat service. The chat service is also unable to answer questions on the processing of matters that are already pending.
The chat services that are now being opened are experimental. The Digital and Population Data Services Agency will evaluate how to develop chat service channels in the future based on the experiences from the experiment.
Visiting by appointment
To prevent the spread of the coronavirus, personal visits to the Digital and Population Data Services Agency are possible only by appointment. We recommend that you communicate with us primarily by telephone or by using our electronic services.
If you are unable to handle your matters electronically or by telephone, you may book an appointment at one of our service locations.
- Through the electronic booking service
- By calling the number of the individual service to make an appointment. Check our service telephone numbers here.
The Digital and Population Data Services Agency operates nationwide, and you can use the services of any of our service locations, if needed.
- Privatpersoner
- Handläggningstiderna vid kundtjänsten för privatpersoner
- Äktenskap och parförhållande
- Att få eller adoptera barn
- Namnärenden
- Flytt
- Förmyndarskap
- Livsförändringar utomlands
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Könstillhörighet som fastställts utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Registrering av utländska studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Val och rösträtt
- Suomi.fi-webbtjänst
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Registrering av anmälan om gåva
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Medborgarinitiativ
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Byggnads- och lägenhetsuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Adresstjänst
- Medborgarrådgivning
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Dödsfall och bouppteckning
- Digitalt stöd för medborgare
- Blanketter
- Organisationer
- Certifikat och kort
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Förnyelse av den digitala identiteten
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Registerutdrag
- Om myndigheten