Digi- ja väestötietoviraston palvelupaikka Joensuussa muuttaa – Käyntiasiointiin poikkeuksia muuton vuoksi
Digi- ja väestötietoviraston palvelupaikka Joensuussa muuttaa helmikuussa.
Muuton vuoksi Digi- ja väestötietoviraston palvelupaikka Joensuussa on suljettuna 13.-21.2.2023.
Viraston käyntiasiakaspalvelu palvelee Joensuussa vanhassa osoitteessa (Torikatu 36 B) perjantaihin 10.2.2023 saakka.
Puhelinpalvelumme ja sähköiset asiointipalvelumme palvelevat normaalisti koko muuton ajan.
Uudet tilat aukeavat käyntiasioinnille 22.2.2023 – Ajanvaraus nopeuttaa asiointia
Digi- ja väestötietoviraston asiakaspalvelu Joensuussa palvelee käyntiasiakkaita jälleen 22.2.2023 alkaen uudessa osoitteessa Kauppakatu 40. Käyntiasiakaspalvelu on avoinna pääosin ajanvarauksella, joten suosittelemme varaamaan ajan etukäteen. Ilman ajanvarausta palvelemme Joensuun palvelupaikassa keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 9–12.
Useimmat asiat eivät vaadi henkilökohtaista käyntiä Digi- ja väestötietovirastossa, vaan ne hoituvat helposti sähköisissä kanavissa tai puhelinpalvelun kautta. Sähköiset asiointipalvelut löytyvät kootusti osoitteesta https://dvv.fi/asioi-sahkoisesti.
Jos asiasi kuitenkin edellyttää käyntiä, varaa palvelupaikkaamme tapaamisaika ennakkoon osoitteessa https://dvv.fi/ajanvaraus tai soittamalla palvelukohtaiseen asiointinumeroon. Näin vältät turhan odottelun asiakaspalvelutiloissamme.
Tarkemmat palvelujemme yhteystiedot löydät Digi- ja väestötietoviraston verkkosivuilta osoitteesta https://dvv.fi/henkiloasiakkaiden-asiakaspalvelu.
Mistä on kyse?
Joensuun virastotalo on osa valtion palvelu- ja toimitilaverkkouudistusta. Hankkeen tavoitteena on koota valtion käyntiasiointi yhteisiin palvelupisteisiin 2020-luvun aikana. Samalla tehostetaan valtion tilankäyttöä, kun virastot muuttavat yhteiskäyttöisiin toimistotiloihin. Joensuussa muutoksia ei ole vielä tehty täysimääräisesti ja toistaiseksi vain osa viranomaisista tarjoaa palveluitaan yhteisissä asiakaspalvelupisteissä. Virastotalon palveluita ja tiloja kehitetään lähivuosien aikana.
- Privatpersoner
- Flytt
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Namnärenden
- Förmyndarskap
- Att få eller adoptera barn
- Äktenskap och parförhållande
- Dödsfall och bouppteckning
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Förlust av medborgarskap i en annan stat
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Guiden för studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Tjänster av notarius publicus
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Val och rösträtt
- Bestyrkande av köp
- Registrering av anmälan om gåva
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Organisationer
- Certifikat, kort och stämplar
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Utdrag ur register
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Offentlig delgivning och kungörelser
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete