Hoppa till innehåll

En ny kundtjänst betjänar Befolkningsregistercentralens organisationskunder

Utgivningsdatum 11.6.2019 11.54
Pressmeddelande

Organisationerna kan kontakta kundtjänsten till exempel i frågor som gäller Suomi.fi-fullmakter.

Befolkningsregistercentralen öppnade i början av mars en kundtjänst som betjänar företags- och organisationskunder på vardagar både per telefon och via e-post. Organisationerna kan kontakta kundtjänsten till exempel i frågor som gäller Suomi.fi-fullmakter. Medborgarrådgivningen betjänar fortsättningsvis medborgarna.

Servicechef Jaana Immanen-Peuha berättar att kundtjänsten nu kartlägger de bästa verksamhetssätten och betjäningstiderna ur kundernas synvinkel.

- Vi tar gärna emot respons från våra kunder, eftersom vi vill ta hänsyn till företagens och organisationernas behov. Nu har kunderna möjlighet att påverka kundtjänstens innehåll och öppettider.

Telefontjänsten är öppen från måndag till fredag på numret 0295 53 5115. Olika öppettider testas, så det lönar sig att kontrollera kundtjänstens öppettider på webbsidorna vrk.fi. Utanför telefontiderna betjänar vi per e-post på adressen: organisaatiopalvelut(at)vrk.fi.

Mer information om kundtjänsten: vrk.fi/sv/kontaktuppgifter