Digi- ja väestötietoviraston Jyväskylän palvelupaikka muuttaa
Jyväskylän palvelupaikkamme muuttaa maaliskuussa 2025. Toimimme 19.3.2025 alkaen valtion yhteisessä palvelupaikassa Sinetissä osoitteessa Vapaudenkatu 58, 40100 Jyväskylä (sisäänkäynti Urhonkadun puolelta).
Muutto ei vaikuta aukioloaikoihin
Viimeinen palvelupäivä nykyisessä palvelupaikassa Hannikaisenkadulla on perjantaina 14.3. Muutosta ei aiheudu poikkeuksia aukioloihin, sillä Jyväskylän palvelupaikka on normaalisti avoinna keskiviikosta perjantaihin.
Asiakirjoja voi jättää Hannikaisenkadun ulko- ja sisäpostilaatikkoon vielä maanantain 17.3. ajan. Vapaudenkadulla ulkopostilaatikko siirtyy käyntioven viereen Urhonkadulle ja sisäpostilaatikko asiakaspalvelun aulaan ensimmäiseen kerrokseen.
Vihille samassa osoitteessa
Paluumuuton myötä Rakkausvirasto saa uudet tilat asiakaspalvelun yhteydestä. Aiemmin vihkitila sijaitsi eri osoitteessa Hannikaisenkadulla. Jyväskylän vihkitilan uusi osoite on siis Vapaudenkatu 58 (sisäänkäynti Urhonkadulta).
Useimmiten asiointi hoituu ilman käyntiä palvelupaikassa
Suurin osa asioista ei edellytä käyntiä Digi- ja väestötietoviraston palvelupaikassa, vaan ne voi hoitaa sähköisissä asiointikanavissa tai puhelinpalvelussa.
Nämä kanavat palvelevat normaalisti eikä Jyväskylän palvelupaikan muutolla ole vaikutuksia niiden palveluaikoihin.
Käyntiä vaativissa asioissa suosittelemme tekemään ajanvarauksen. Ilman ajanvarausta vuoroja on rajoitettu määrä. Tutustu käyntiasiointia edellyttäviin palvelumme.
Varaa aika >>
Digi- ja väestötietoviraston Jyväskylän palvelupaikka palvelee seuraavasti:
- Viimeinen palvelupäivä ennen muuttoa: perjantai 14.3.2025 (osoite: Hannikaisenkatu 47 C).
- Asiakaspalvelu ja vihkitilat uusissa tiloissa Sinetissä: keskiviikko 19.3.2025 (osoite: Vapaudenkatu 58, sisäänkäynti Urhonkadulta)
Jyväskylän palvelupaikan muutto ja valtion yhteisten palvelupisteiden perustaminen ovat osa valtion palvelu- ja toimitilaverkkouudistusta. Hankkeen tavoitteena on koota valtion käyntiasiointi yhteisiin palvelupisteisiin 2020-luvun aikana. Samalla tehostetaan valtion tilankäyttöä, kun virastot muuttavat yhteiskäyttöisiin toimistotiloihin.
- Privatpersoner
- Flytt
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Namnärenden
- Förmyndarskap
- Att få eller adoptera barn
- Äktenskap och parförhållande
- Dödsfall och bouppteckning
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Förlust av medborgarskap i en annan stat
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Guiden för studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Tjänster av notarius publicus
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Val och rösträtt
- Bestyrkande av köp
- Registrering av anmälan om gåva
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Organisationer
- Certifikat, kort och stämplar
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Utdrag ur register
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Offentlig delgivning och kungörelser
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete