Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Jyväskylä flyttar
Värt serviceställe i Jyväskylä flyttar i mars 2025. Från och med den 19 mars 2025 är vi verksamma på statens gemensamma serviceställe i Sinetti på Vapaudenkatu 58, 40100 Jyväskylä (ingång från Urhonkatu).
Flytten påverkar inte öppettiderna
Den sista servicedagen på det nuvarande servicestället på Hannikaisenkatu är fredagen den 14 mars. Ändringen medför inga avvikelser i öppettiderna, eftersom servicestället i Jyväskylä normalt är öppet från onsdag till fredag.
Du kan lämna dokument i utomhus- och inomhusbrevlådan på Hannikaisenkatu ännu måndagen den 17 mars. På Vapaudenkatu flyttas utomhusbrevlådan till Urhonkatu bredvid dörren och inomhusbrevlådan till kundservicens entréhall på första våningen.
Vigsel på samma adress
I och med återflyttningen får Kärleksmyndigheten nya lokaler i förbindelse till kundservicen. Tidigare fanns vigsellokalen på en annan adress på Hannikaisenkatu. Den nya adressen till vigsellokalen i Jyväskylä är alltså Vapaudenkatu 58 (ingång från Urhonkatu).
Oftast går det att uträtta ärenden utan besök på servicestället
Största delen av ärendena kräver inget besök vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe utan de kan skötas via elektroniska servicekanaler eller via telefontjänsten.
Dessa kanaler betjänar normalt, och flytten av servicestället i Jyväskylä påverkar inte deras betjäningstider.
I ärenden som kräver besök på servicestället rekommenderar vi att du bokar tid. Utan tidsbokning är antalet besökstider begränsat. Bekanta dig med våra tjänster som kräver besök.
Servicestället för Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata i Jyväskylä betjänar enligt följande:
- Sista servicedag före flytten: fredagen den 14 mars 2025 (adress: Hannikaisenkatu 47 C).
- Kundservice och vigsellokaler i de nya lokalerna i Sinetti: onsdagen den 19 mars 2025 (adress: Vapaudenkatu 58, ingång från Urhonkatu)
Flytten av Jyväskylä serviceställe och inrättandet av statens gemensamma serviceställen är en del av förnyelsen av statens service- och lokalnät. Målet med projektet är att under 2020-talet samla de statliga myndigheternas kundservice vid personligt besök till gemensamma serviceställen. Samtidigt effektiviseras statens lokalanvändning när ämbetsverken flyttar till gemensamma kontorslokaler.
- Privatpersoner
- Flytt
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Namnärenden
- Förmyndarskap
- Att få eller adoptera barn
- Äktenskap och parförhållande
- Dödsfall och bouppteckning
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Förlust av medborgarskap i en annan stat
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Guiden för studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Tjänster av notarius publicus
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Val och rösträtt
- Bestyrkande av köp
- Registrering av anmälan om gåva
- Organisationer
- Certifikat, kort och stämplar
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Utdrag ur register
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Offentlig delgivning och kungörelser
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete