Suomi.fi-laatutyökalujen vuosi 2023: uusia ominaisuuksia ja parannuksia käyttöliittymään
Suomi.fi-laatutyökalut kehittyi paljon vuoden 2023 aikana. Ominaisuudet ja käyttöliittymä ovat kehittyneet ja käyttäjäkunta on samalla kasvanut.
Uutena ominaisuutena avoimen palautteen aihetunniste ja parannuksia itsearviointien tulosten esittämiseen ja hakemiseen
Suomi.fi-laatutyökalujen itsearviointi- ja asiakaspalautetyökalujen sisäänkirjautuneen käyttäjän käyttöliittymä on uudistunut. Muutoksia on tehty muun muassa itsearviointien tulosten esittämiseen. Aiemmin tänä vuonna uusia ominaisuuksia otettiin käyttöön Laatutyökalujen julkinäkymässä.
Uudistusten myötä on mahdollista rajata ja hakea itsearviointien väittämiä annettujen vastausten perusteella ja lisätä itsearviointiväittämiin huomioita ja kommentteja myös jälkikäteen. Tämä auttaa löytämään nopeammin palvelun kipupisteitä ja kehityskohteita.
Asiakaspalautetyökaluun on tuotu uutena ominaisuutena mahdollisuus lisätä avoimiin palautteisiin tilakoodin lisäksi yksi tai useampi aihetunniste, mikä helpottaa avoimen palautteen luokittelua ja teemoittamista. Käyttäjät voivat luoda aihetunnisteita vapaasti oman tarpeen mukaan ja niin monta kuin on tarpeen.
Uusia käyttäjiä ja käytön laajentamista
Vuonna 2023 Laatutyökalujen organisaatiokäyttäjämäärä tuplaantui, Laatutyökaluja käyttävien asiointipalvelujen määrä kolminkertaistui ja asiakaspalautetyökalua käyttävien asiointipalvelujen määrä on viisinkertaistui.
Joulukuun loppuun mennessä 21 organisaatioita oli ottanut jonkin Laatutyökalujen työkaluista käyttöönsä yhteensä lähes 100 palvelussa.
Uusien käyttäjien joukossa on myös hyvinvointialue sekä kolmannen sektorin organisaatio. Kunnista Laatutyökalut jo alusta lähtien käyttöönottaneet Turku ja Oulu ja Laatutyökalujen kehityksessä niin ikään mukana olleet Traficom ja Tulli laajensivat testivaiheen jälkeen käyttöönottoja useampaan palveluunsa. Tämä kertoo organisaatioiden tyytyväisyydestä Laatutyökaluihin ja hyvästä käyttökokemuksesta.
Traficom, Tulli, Kela ja Poliisi ottivat Laatutyökalujen asiakaspalautetyökalun käyttöön suurivolyymisiin palveluihinsa, ja asiakaspalautteita kertyikin yksistään viime syksyn aikana valtionhallinnon organisaatioille yli 100.000 kappaletta.
Tilannekatsaukset keräsivät yleisöä keskustelemaan ajankohtaisista teemoista
Laatutyökalujen tilannekatsaukset ovat lyhyessä ajassa vakiinnuttaneet paikkansa ja keränneet osallistujia keskustelemaan ajankohtaisista teemoista. Tilaisuuksissa on saatu kuulla asiantuntijoiden mielenkiintoisia esityksiä eri aiheista, kuten asiakaskokemuksen kehittäminen ja tiedolla johtaminen.
Tilannekatsausten lisäksi Laatutyökaluja jo käyttävät organisaatiot ovat jakaneet omia kokemuksiaan Laatutyökalujen käytöstä.
Tilannekatsausten tallenteet ja esitysmateriaalit voi katsoa jälkikäteen Laatutyökalujen julkisesta työtilasta. Tallenteiden lisäksi sivusto sisältää muutakin materiaalia Laatutyökaluista, kuten esityksiä, Laatutyökalujen esittelyvideo, asiakastarinoita, käyttöohjeita ja -videoita sekä ilmoittautumislinkit tilannekatsauksiin ja klinikoihin.
Ota yhteyttä ja pyydä Laatutyökalujen esittelyä
Uusia käyttöönottoja on odotettavissa myös tänä vuonna. Yli 40 organisaatioita on jo lisännyt yhteensä yli 170 palvelua Laatutyökaluihin Suomi.fi-palveluhallinnan kautta. Jos Laatutyökalujen käyttöönotto kiinnostaa, kannatta tutustua julkisen työtilan materiaaliin.
Ota yhteyttä osoitteeseen [email protected] ja voit pyytää organisaatiollesi Laatutyökalujen esittelyä.
- Privatpersoner
- Handläggningstiderna vid kundtjänsten för privatpersoner
- Äktenskap och parförhållande
- Att få eller adoptera barn
- Namnärenden
- Flytt
- Förmyndarskap
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Könstillhörighet som fastställts utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Registrering av utländska studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Val och rösträtt
- Suomi.fi-webbtjänst
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Registrering av anmälan om gåva
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Medborgarinitiativ
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Byggnads- och lägenhetsuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Adresstjänst
- Medborgarrådgivning
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Dödsfall och bouppteckning
- Digitalt stöd för medborgare
- Blanketter
- Organisationer
- Certifikat och kort
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Förnyelse av den digitala identiteten
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Registerutdrag
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete