Suomi.fi-laatutyökalujen vuosi 2023: uusia ominaisuuksia ja parannuksia käyttöliittymään
Suomi.fi-laatutyökalut kehittyi paljon vuoden 2023 aikana. Ominaisuudet ja käyttöliittymä ovat kehittyneet ja käyttäjäkunta on samalla kasvanut.
Uutena ominaisuutena avoimen palautteen aihetunniste ja parannuksia itsearviointien tulosten esittämiseen ja hakemiseen
Suomi.fi-laatutyökalujen itsearviointi- ja asiakaspalautetyökalujen sisäänkirjautuneen käyttäjän käyttöliittymä on uudistunut. Muutoksia on tehty muun muassa itsearviointien tulosten esittämiseen. Aiemmin tänä vuonna uusia ominaisuuksia otettiin käyttöön Laatutyökalujen julkinäkymässä.
Uudistusten myötä on mahdollista rajata ja hakea itsearviointien väittämiä annettujen vastausten perusteella ja lisätä itsearviointiväittämiin huomioita ja kommentteja myös jälkikäteen. Tämä auttaa löytämään nopeammin palvelun kipupisteitä ja kehityskohteita.
Asiakaspalautetyökaluun on tuotu uutena ominaisuutena mahdollisuus lisätä avoimiin palautteisiin tilakoodin lisäksi yksi tai useampi aihetunniste, mikä helpottaa avoimen palautteen luokittelua ja teemoittamista. Käyttäjät voivat luoda aihetunnisteita vapaasti oman tarpeen mukaan ja niin monta kuin on tarpeen.
Uusia käyttäjiä ja käytön laajentamista
Vuonna 2023 Laatutyökalujen organisaatiokäyttäjämäärä tuplaantui, Laatutyökaluja käyttävien asiointipalvelujen määrä kolminkertaistui ja asiakaspalautetyökalua käyttävien asiointipalvelujen määrä on viisinkertaistui.
Joulukuun loppuun mennessä 21 organisaatioita oli ottanut jonkin Laatutyökalujen työkaluista käyttöönsä yhteensä lähes 100 palvelussa.
Uusien käyttäjien joukossa on myös hyvinvointialue sekä kolmannen sektorin organisaatio. Kunnista Laatutyökalut jo alusta lähtien käyttöönottaneet Turku ja Oulu ja Laatutyökalujen kehityksessä niin ikään mukana olleet Traficom ja Tulli laajensivat testivaiheen jälkeen käyttöönottoja useampaan palveluunsa. Tämä kertoo organisaatioiden tyytyväisyydestä Laatutyökaluihin ja hyvästä käyttökokemuksesta.
Traficom, Tulli, Kela ja Poliisi ottivat Laatutyökalujen asiakaspalautetyökalun käyttöön suurivolyymisiin palveluihinsa, ja asiakaspalautteita kertyikin yksistään viime syksyn aikana valtionhallinnon organisaatioille yli 100.000 kappaletta.
Tilannekatsaukset keräsivät yleisöä keskustelemaan ajankohtaisista teemoista
Laatutyökalujen tilannekatsaukset ovat lyhyessä ajassa vakiinnuttaneet paikkansa ja keränneet osallistujia keskustelemaan ajankohtaisista teemoista. Tilaisuuksissa on saatu kuulla asiantuntijoiden mielenkiintoisia esityksiä eri aiheista, kuten asiakaskokemuksen kehittäminen ja tiedolla johtaminen.
Tilannekatsausten lisäksi Laatutyökaluja jo käyttävät organisaatiot ovat jakaneet omia kokemuksiaan Laatutyökalujen käytöstä.
Tilannekatsausten tallenteet ja esitysmateriaalit voi katsoa jälkikäteen Laatutyökalujen julkisesta työtilasta. Tallenteiden lisäksi sivusto sisältää muutakin materiaalia Laatutyökaluista, kuten esityksiä, Laatutyökalujen esittelyvideo, asiakastarinoita, käyttöohjeita ja -videoita sekä ilmoittautumislinkit tilannekatsauksiin ja klinikoihin.
Ota yhteyttä ja pyydä Laatutyökalujen esittelyä
Uusia käyttöönottoja on odotettavissa myös tänä vuonna. Yli 40 organisaatioita on jo lisännyt yhteensä yli 170 palvelua Laatutyökaluihin Suomi.fi-palveluhallinnan kautta. Jos Laatutyökalujen käyttöönotto kiinnostaa, kannatta tutustua julkisen työtilan materiaaliin.
Ota yhteyttä osoitteeseen [email protected] ja voit pyytää organisaatiollesi Laatutyökalujen esittelyä.
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet ja kortit
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Eurooppalainen digitaalinen identiteettilompakko
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö