Suomi.fi Messages can now also be activated in MyTax - you will receive notifications from MyTax and other official messages electronically
Suomi.fi Messages can now be activated in MyTax. When you activate Suomi.fi Messages at the latest on 16 March, you will be notified to your email already this spring as soon as your pre-filled tax return is in MyTax. In addition, you will also receive messages from other authorities electronically instead of paper mail.
Once you have activated Suomi.fi Messages, tax returns, letters and decisions will no longer arrive on paper by mail to your home – everything can always be found in MyTax.
Do a small eco-act – activate Suomi.fi Messages
In addition to the Tax Administration, in the future you will receive Suomi.fi Messages electronically for all authorities and municipalities that use Suomi.fi Messages in their own services. You can also receive the Messages to the Suomi.fi application if you have downloaded it to your phone.
You can check Suomi.fi for all organisations and services, which send Suomi.fi Messages. The aim is that more and more authorities would send their messages through Suomi.fi Messages.
The use of the Messages service is thus a small and easy eco-act. This saves the environment from the loading caused by printing and transporting paper mail.
New: Activate Suomi.fi Messages through MyTax
You can activate Suomi.fi Messages by identifying yourself in Suomi.fi Messages and selecting from the settings an electronic communication method with the authorities. If you want to convert your communication method to paper mail, you can easily do so by changing the settings.
Now you can also activate the Messages service through My Tax on the Communications tab. For more detailed instructions, see vero.fi and MyTax.
Suomi.fi Web Service is provided by the Digital and Population Data Services Agency. The activation of Suomi.fi Messages through MyTax is the result of co-development by the Digital and Population Data Services Agency and the Tax Administration and an example of cooperation between the authorities aimed at facilitating clients' activities and promoting e-services.
Further information:
-
Tax Administration news: Activate Suomi.fi Messages in MyTax - you will receive a notification of new tax matters
-
Instruction: Activate Suomi.fi Messages
-
Instruction: Use with the mobile application
- Privatpersoner
- Handläggningstiderna vid kundtjänsten för privatpersoner
- Äktenskap och parförhållande
- Att få eller adoptera barn
- Namnärenden
- Flytt
- Förmyndarskap
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Könstillhörighet som fastställts utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Registrering av utländska studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Val och rösträtt
- Suomi.fi-webbtjänst
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Registrering av anmälan om gåva
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Medborgarinitiativ
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Byggnads- och lägenhetsuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Adresstjänst
- Medborgarrådgivning
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Dödsfall och bouppteckning
- Digitalt stöd för medborgare
- Blanketter
- Organisationer
- Certifikat och kort
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Förnyelse av den digitala identiteten
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Registerutdrag
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete