Osassa Digi- ja väestötietoviraston palvelupaikkoja rajoitetaan käyntiasiointia 16.-31.3. – jatkossa käyntiasiointi vain ajanvarauksella
Digi- ja väestötietovirasto rajaa käyntiasiointiaan ehkäistäkseen koronaviruksen leviämistä. Seuraavissa palvelupaikoissa on rajattu käyntiasiointia 16.-31.3.2020.
- Helsinki
- Espoo
- Hyvinkää
- Hämeenlinna
- Lahti
- Porvoo
- Tampere
- Turku
- Oulu
Akuuteissa tilanteissa jaamme käyntiaikoja myös maanantaille ja tiistaille 16.-17.3.2020. Voit saada kiireellisen tapaamisajan soittamalla palvelupaikan ovessa näkyvään puhelinnumeroon. Ei-kiireiset käyntiasioinnit järjestämme keskiviikosta 18.3.2020. alkaen.
Näissä palvelupaikoissa käyntiasiointia varten tulee varata ennakkoon aika joko puhelimitse tai sähköisen ajanvarauksen kautta. Ajanvaraukseen siirtyminen parantaa asiakkaiden ja työntekijöidemme turvallisuutta, kun odotustilassa ei tarvitse viettää aikaa.
Tämä järjestely on voimassa 16.-31.3.2020. Muiden paikkakuntien osalta seuramme tilannetta jatkuvasti.
Hoida asiasi sähköisesti tai puhelimitse
Suosittelemme asioimaan kanssamme ensisijaisesti puhelimitse tai käyttämällä sähköisiä asiointipalvelujamme. Helpottaaksemme asiointia olemme pidentäneet asiakaspalvelun puhelinaikaa kello 9-15. Katso palvelukohtaiset asiointinumeromme täältä.
Voit hoitaa asioita myös sähköisesti verkossa. Voit tilata esimerkiksi sähköisen Todistukset väestötietojärjestelmästä -palvelun kautta monia todistuksia ja saada ne heti käyttöösi. Voit myös tehdä nimenmuutoshakemuksen sähköisesti Nimenmuutos-palvelustamme.
Näin varaat ajan käyntiasiointiin
Mikäli et pysty hoitamaan asiaasi sähköisesti tai puhelimitse, voit kiireisissä asioissa varata ajan palvelupaikkaamme. Varaaminen on mahdollista tehdä itsepalveluna sähköisestä ajanvarauksesta tai soittamalla asiakaspalveluumme, jolloin virkailijamme varaa ajan. Ensimmäiset ajat ovat varattavissa keskiviikoksi 18.3.2020
- Varaa aika soittamalla palvelukohtaiseen asiointinumeroon. Löydät kaikki
asiointinumeromme täältä. - Sähköinen ajanvaraus -palvelu
Lisätietoja:
Viestintä- ja markkinointijohtaja Liinu Lehto, puh. 0295 535 385, etunimi.sukunimi[a]dvv.fi
- Privatpersoner
- Handläggningstiderna vid kundtjänsten för privatpersoner
- Äktenskap och parförhållande
- Att få eller adoptera barn
- Namnärenden
- Flytt
- Förmyndarskap
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Könstillhörighet som fastställts utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Registrering av utländska studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Val och rösträtt
- Suomi.fi-webbtjänst
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Registrering av anmälan om gåva
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Medborgarinitiativ
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Byggnads- och lägenhetsuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Adresstjänst
- Medborgarrådgivning
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Dödsfall och bouppteckning
- Digitalt stöd för medborgare
- Blanketter
- Organisationer
- Certifikat och kort
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Förnyelse av den digitala identiteten
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Registerutdrag
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete