Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelun käyttöönotot alkavat marraskuussa
Julkishallinnon organisaatioiden on mahdollista ottaa käyttöönsä Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelu (TKJ) marras-joulukuussa 2020.
Palvelun myötä viestien (kuten päätökset, tiedonannot, ym. asiakirjat) lähettäminen on Suomi.fi-viestejä käyttäville organisaatioille mahdollisimman yksinkertaista. Kun organisaatio käyttää Suomi.fi-viestejä, viestien lähetys kansalaisille ja yrityksille hoituu tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelun kautta yhdellä kerralla huolimatta siitä, käyttääkö vastaanottaja Suomi.fi-viestejä vai haluaako tämä viestit paperipostina. Organisaatioiden ei tarvitse enää erikseen kilpailuttaa paperipostitusta eikä hallinnoida erillistä postituspalvelua.
Ketkä voivat käyttää palvelua?
Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelua voi käyttää vain niiden viestien tulostukseen, kuoritukseen ja jakeluun, jotka julkisen hallinnon organisaatio on lähettänyt Suomi.fi-viesteihin. Organisaatiolla tulee siis olla käytössään Suomi.fi-viestit.
Muihin tulostus-, kuoritus- ja jakelupalveluihin liittyvissä tarpeissa organisaatioiden on itse järjestettävä vastaavat palvelut tai niiden osat.
Milloin käyttöönoton voi aloittaa?
Organisaatiot, jotka käyttävät jo Suomi.fi-viestejä, voivat tehdä liittymisilmoituksen Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalveluun marraskuun 2020 alusta alkaen. Tämän jälkeen ne voivat alkaa testata palvelua saamiensa ohjeiden mukaisesti. Varsinainen viestien lähettäminen on mahdollista joulukuun 2020 alusta alkaen.
Ne asiakkaat, jotka ovat hyödyntäneet Digi- ja väestötietoviraston väliaikaisella sopimuksella hankkimaa tulostus-, kuoritus ja postituspalvelua (TKP-palvelu), jota tuottaa Edita Prima Oy, voivat siirtyä uuteen tulostus-, kuoritus- ja jakelupalveluun 18.1.2021 alkaen.
Jos organisaatio ei vielä käytä Suomi.fi-viestejä
Jos organisaatio ei vielä käytä Suomi.fi-viestejä, sen tulee ensin ottaa Suomi.fi-viestit käyttöönsä. Tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelun liittymisilmoituksen voi tehdä Suomi.fi-viestien käyttöönoton yhteydessä.
Tutustu Suomi.fi-viestien käyttöönottoon Suomi.fi-palveluhallinnassa
Onko palvelu maksullinen?
Organisaatiot vastaavat itse niistä kustannuksista, joita syntyy, kun ne lähettävät hinnaston mukaisia tuotteita tai käyttävät siinä määriteltyjä palveluja. Posti Messaging Oy laskuttaa asiakkaita suoraan.
Tervetuloa infotilaisuuteen marraskuussa
Digi- ja väestötietovirasto järjestää marraskuun lopulla 2020 infotilaisuuden, jossa kerrotaan tarkemmin Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelusta ja sen käyttöönotosta. Julkaisemme kutsut tilaisuuteen loka-marraskuun vaihteessa.
Lisätietoja
Digi- ja väestötietovirasto, Organisaatioiden asiakaspalvelu,
organisaatiopalvelut[at]dvv.fi
Palvelun käyttöönottoon liittyvät kysymykset: viestit-kayttoonotot[at]dvv.fi
- Privatpersoner
- Handläggningstiderna vid kundtjänsten för privatpersoner
- Äktenskap och parförhållande
- Att få eller adoptera barn
- Namnärenden
- Flytt
- Förmyndarskap
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Könstillhörighet som fastställts utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Registrering av utländska studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Val och rösträtt
- Suomi.fi-webbtjänst
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Registrering av anmälan om gåva
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Medborgarinitiativ
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Byggnads- och lägenhetsuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Adresstjänst
- Medborgarrådgivning
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Dödsfall och bouppteckning
- Digitalt stöd för medborgare
- Blanketter
- Organisationer
- Certifikat och kort
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Förnyelse av den digitala identiteten
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Registerutdrag
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete