Uusi asiointipalvelu sujuvoittaa edunvalvonnan asioimista
Edunvalvonnan asiointipalvelu on edunvalvojille ja edunvalvontavaltuutetuille kehitetty digitaalinen palvelu. Uudessa palvelussa voi tällä hetkellä hakea lupia luvanvaraisiin oikeustoimiin. Jatkossa palvelussa voi hoitaa myös monia muita edunvalvontaan liittyviä asioita Digi- ja väestötietoviraston kanssa.
Digitalisaatio etenee Digi- ja väestötietoviraston (DVV) holhoustoimen palveluissa. Uusi digitaalinen asiointipalvelu vastaa asiakkailta saatuun palautteeseen. Asiointipalvelu tarjoaa yksityisille edunvalvojille ja edunvalvontavaltuutetuille sujuvamman tavan asioida viraston kanssa ja helpottaa monen läheisensä asioita hoitavan suomalaisen arkea. Sujuvampi asiointi vastaa myös kasvavaan edunvalvonnan tarpeeseen väestön ikääntyessä.
Digitaalinen asiointipalvelu tehostaa DVV:n toimintaa, kun turhat vireillepanot vähenevät. Näin asiointipalvelu tuo säästöjä yhteiskunnalle.
Sähköposti jää historiaan – edunvalvonnan asioita hoidetaan nyt kätevästi verkossa
Yksityinen edunvalvoja voi tehdä palvelussa lupahakemuksen muun muassa päämiehen asunnon myymiseksi ja ostamiseksi tai ositusta ja perinnönjakoa varten. Myös edunvalvontavaltuutettu voi hakea siellä lupia, jos edunvalvontavaltakirjassa on niin määrätty.
Edunvalvonnan asiointipalvelu ohjaa käyttäjää tekemään lupahakemuksen vahvan tunnistautumisen kautta ja neuvoo, mitä liitteitä hakemukseen tarvitaan. Kun kaikki tarvittavat asiakirjat on toimitettu DVV:lle kerralla, asia voidaan käsitellä ja ratkaista nopeammin.
Tulevaisuudessa palvelusta löytyvät lähes kaikki edunvalvontaan liittyvät asiat
Jo tänä vuonna Edunvalvonnan asiointipalvelussa on mahdollisuus tehdä päätöstili ja myöhemmin vuositili. Tulevaisuudessa asiointipalvelussa voi hoitaa kutakuinkin kaikki holhoustoimeen liittyvät asiat.
Edunvalvoja voi hoitaa verkkolomakkeella jo nyt monet asiat, kuten toimittaa omaisuusluettelon sekä vuosi- ja päätöstilit. Verkkolomakkeen kautta voi myös hakea edunvalvojan määräämistä itselle tai tehdä ilmoituksen edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä. Uusia verkkolomakkeita otetaan käyttöön kevään aikana.
Siirry Edunvalvonnan asiointipalveluun
- Privatpersoner
- Flytt
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Namnärenden
- Förmyndarskap
- Att få eller adoptera barn
- Äktenskap och parförhållande
- Dödsfall och bouppteckning
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Förlust av medborgarskap i en annan stat
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Guiden för studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Tjänster av notarius publicus
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Val och rösträtt
- Bestyrkande av köp
- Registrering av anmälan om gåva
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Organisationer
- Certifikat, kort och stämplar
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Utdrag ur register
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Offentlig delgivning och kungörelser
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete