Ymmärrä ja mittaa paremmin digipalvelusi käyttöä – Ota käyttöön Suomi.fi-laatutyökalut
Suomi.fi-laatutyökalut voi nyt ottaa käyttöön. Laatutyökaluilla organisaatiot voivat arvioida ja kehittää digitaalisten palveluidensa laatua.
Laatutyökalujen avulla voidaan edetä kohti yhdenmukaista asiakas- ja asiointikokemusta. Ilmoita kiinnostuksestasi Laatutyökalujen käyttöönottoon ilmoittautumalla Laatutyökalujen jakelulistalle.
Käyttöönotto edellyttää Suomi.fi-palvelutietovarannon (PTV) käyttölupaa, koska laatutyökalut liitetään osaksi Palvelutietovarantoon kuvattuja palveluita tai asiointikanavia. Organisaatiot, joilla on jo Palvelutietovarannon käyttölupa, eivät tarvitse Laatutyökalujen käyttöön erillistä käyttölupaa. Laatutyökalujen käyttö on vapaaehtoista ja maksutonta, mutta jokainen organisaatio vastaa käyttöönoton mahdollisista kustannuksista.
Laatutyökalujen tilannekatsaukset pitävät ajan tasalla
Laatutyökaluja kehitetään yhdessä käyttäjien kanssa. Tavoitteena on pitää 4-5 tilannekatsausta vuoden 2022 aikana ja niiden lisäksi kerätä asiakasymmärrystä ja validoida suunnitelmia ja toteutusta käyttäjien kanssa. Järjestimme 25.1. ensimmäinen tilannekatsauksen Suomi.fi-laatutyökalujen käytöstä ja yhteiskehittämisestä. Voit katsoa tilaisuuden tallenteen myös jälkikäteen.
Seuraava tilannekatsaus on 24.3.2022 klo 9-11. Voit jo ilmoittautua tilaisuuteen!
Suomi.fi-laatutyökalut on seitsemän parhaan joukossa Tech for Government -kilpailussa
Suomi.fi-laatutyökalut valittiin joulukuussa Suomen ehdokkaaksi Ranskan EU-neuvoston puheenjohtajakaudellaan järjestämään Tech for Government -kilpailuun. Laatutyökalut pääsi tammikuun välikilpailussa jatkoon. Palvelu on siis mukana kilpailun finaalissa Strasbourgissa 17.3.2022. Strasbourgissa yleisönä on Euroopan unionin jäsenmaiden ministereitä, sillä kilpailu on osa EUPAN-ministerikokousta.
Mitä Laatutyökalut ovat?
Laatutyökaluilla organisaatiot voivat arvioida ja kehittää digitaalisten palveluidensa laatua:
- Itsearviointityökalun avulla organisaatiot voivat arvioida digitaalisten palvelujensa laatua kansallista laatukriteeristöä vasten ja saada tukea kehittämiseen.
- Asiakaspalautetyökalun avulla palveluntarjoajilla on mahdollisuus saada tietoa ja palautetta asiakkailta sähköisestä asiointitapahtumasta. Käyttäjäpalaute annetaan asteikolla 1-5 asiointitapahtuman jälkeen. Lisäksi käyttäjällä on mahdollisuus antaa avoin palaute asioinnista.
- Laatutyökalujen tietoja voi seurata ja vertailla käyttöliittymässä. Tiedot itsearvioinneista ja asiakaspalautteista kertyvät siten, että niitä voi verrata eri tekijöillä muihin palveluihin.
- Lisäksi organisaatio voi lisätä asiointipalvelujen käyttömääriä. Myöhemmin Laatutyökalut mahdollistavat palvelujen käyttöastetietojen tarkastelun.
- Privatpersoner
- Handläggningstiderna vid kundtjänsten för privatpersoner
- Äktenskap och parförhållande
- Att få eller adoptera barn
- Namnärenden
- Flytt
- Förmyndarskap
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Könstillhörighet som fastställts utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Registrering av utländska studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Val och rösträtt
- Suomi.fi-webbtjänst
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Registrering av anmälan om gåva
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Medborgarinitiativ
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Byggnads- och lägenhetsuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Adresstjänst
- Medborgarrådgivning
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Dödsfall och bouppteckning
- Digitalt stöd för medborgare
- Blanketter
- Organisationer
- Certifikat och kort
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Förnyelse av den digitala identiteten
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Registerutdrag
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete