Tjänster för digital säkerhet
Tjänster för digital säkerhet samarbetar på bred front med hela den offentliga sektorn och samlar bästa praxis för att utveckla tjänsterna för digital säkerhet. Verksamheten grundar sig på omfattande samarbete och nätverk, såsom verksamheten vid VAHTI-expertgrupperna och i projektverksamhet.
Tjänster för digital säkerhet vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata informerar kunderna om aktuella frågor och tjänster samt bjuder in till evenemang med anknytning till digital säkerhet. Meddelanden skickas till kunderna hos Tjänster för digital säkerhet.
Intressentgruppsregister för Tjänster för digital säkerhet vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
Fågelviksgränden 2, 00530 Helsingfors
PB 123, 00531 Helsingfors
Telefon (växel) 02 9553 6000, e-post kirjaamo(a)dvv.fi
Kontaktperson i ärenden som gäller registret
Tapani Rinne
Fågelviksgränden 2, 00530 Helsingfors
Telefon (växel) 02 9553 6000, e-post kirjaamo(a)dvv.fi
Telefon (växel) 02 9553 6000, [email protected]
Kontaktuppgifterna i intressentgruppregister används för kommunikation och information kring aktuella frågor om digital säkerhet.
Tjänster för digital säkerhet skickar information om aktuella händelser, tjänster, utbildningar och anvisningar.Uppgifter samlas också in för anmälan till evenemang och nätverk.
Lag om Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata 3 §
Personuppgifterna förvaras så länge kundförhållandet varar. Uppgifter om anmälningar till enskilda evenemang förstörs inom tre månader efter evenemanget.
Den som vill kan ta bort sina uppgifter ur registret genom att meddela på [email protected].
Förnamn Efternamn
Titel
E-postadress
Företag/Organisation Sektor Kompetensområde
I samband med anmälningar samlas dessutom ibland in information om eventuella önskemål om specialkost.
Uppgifterna i registret består av de registrerades egna anmälningar till Tjänster för digital säkerhet om intressentgrupper, evenemang och distributionslistor.
Uppgifterna i intressentgruppsregistret lämnas inte ut utanför Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata.
Vid myndigheten behandlas uppgifterna bara av ett begränsat antal personer som bland annat sköter kommunikationen och ordnar evenemang.
Personuppgifterna i intressentgruppsregistret behandlas också av Lyyti Oy i fråga om evenemang och av Valtori i fråga om Tiimeri arbetsrum. Vi använder enkätverktyget Questback för enkäter.
Personuppgifter lämnas inte ut utanför EU/EES-området.
Datamaterialet har skyddats med identitetskontroll. Servern kan endast nås från statens intranät. Personuppgifterna skyddas dessutom genom passerkontroll, användningskontroll samt anvisningar för behandling av personuppgifterna.
Inget automatiskt beslutsfattande och ingen automatisk profilering görs utifrån uppgifterna i personregistret.
Granskningsrätt
Du har rätt att be om tillgång till dina egna personuppgifter, det vill säga att granska de uppgifter som finns om dig i personregistret. Du kan skicka en begäran om kontroll av egna uppgifter till registratorskontoret vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata. Var beredd att bevisa din identitet.
Du får uppgifterna inom en månad. Om uppgifterna av motiverade skäl inte kan lämnas inom denna tid, kan Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata förlänga tidsfristen med högst två månader.
I det här fallet får du ett meddelande om förseningen.
Rätt att yrka på ändring av uppgift
Du har rätt att yrka på att dina personuppgifter ska rättas. Lämna in ett skriftligt yrkande på [email protected]. I yrkandet på rättelse ska du nämna vilken uppgift som ska korrigeras och exakt vilken ändring du vill göra eller ange vilka kompletterande uppgifter du vill ha införda i registret. Din identitet kontrolleras när du yrkar på rättelse.
Avförande av uppgifter
Uppgifterna kan avföras på begäran. Lämna in en skriftlig begäran på [email protected].
Du har rätt att besvära dig hos dataombudsmannen angående behandlingen av personuppgifter. Dataombudsmannens byrå, PB 800, 00521 Helsingfors
Mera information finns i Dataombudsmannens anvisningar https://tietosuoja.fi/sv/framsida
- Privatpersoner
- Handläggningstiderna vid kundtjänsten för privatpersoner
- Äktenskap och parförhållande
- Att få eller adoptera barn
- Namnärenden
- Flytt
- Förmyndarskap
- Livsförändringar utomlands
- Flyttning i utlandet
- Registrering i Finland av ett barn som fötts utomlands
- Äktenskap som ingåtts utomlands
- Partnerskap som registrerats utomlands
- Skilsmässa som beviljats utomlands
- Namn som ändrats utomlands
- Könstillhörighet som fastställts utomlands
- Dödsfall utomlands
- Registrering av medborgarskap
- Bevarande av finskt medborgarskap
- Legalisering av utländska handlingar
- Inlämnande av utländska dokument till Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Utlänning i Finland
- Registrering av utlänningar
- Guiden för studerande
- Hemkommun
- Anvisningar till dig som kommer till Finland från Ukraina
- Guiden för arbetstagare
- Expressfil för specialsakkunniga och tillväxtföretagare
- Legaliseringsanvisning
- Inlämnande av utländska dokument
- Utlänningars flytt till Finland, inom Finland och från Finland
- Val och rösträtt
- Suomi.fi-webbtjänst
- Medborgarcertifikat och elektronisk identitet
- Registrering av anmälan om gåva
- Intyg från befolkningsdatasystemet
- Kontroll av egna uppgifter -service
- Medborgarinitiativ
- Personuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Personbeteckning
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Spärrmarkering
- Övervakning och loggföring av användningen av informationen i befolkningsdatasystemet
- Fastställande av annan könstillhörighet
- Utträde ur och inträde i ett religionssamfund
- Förbud mot utlämning av personuppgifter
- Ändring av ett registrerat partnerskap till äktenskap
- Utlämning av uppgifter ur befolkningsdatasystemet
- Byggnads- och lägenhetsuppgifter i befolkningsdatasystemet
- Adresstjänst
- Medborgarrådgivning
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Dödsfall och bouppteckning
- Digitalt stöd för medborgare
- Blanketter
- Organisationer
- Certifikat och kort
- Befolkningsdatatjänster för organisationer
- Den offentliga förvaltningens urvals- och uppdateringstjänst
- Informationstjänster inom den privata sektorn
- BDS-ändringsgränssnittet
- Ändringsdatatjänsten
- BDSförfrågan-gränssnittet
- Webbapplikationen för BDSförfrågan
- BDSförfrågans urvalstjänster
- Revidering av personbeteckningen
- Förutsättningar för att använda befolkningsuppgifter
- Magistratregistrens söktjänster
- Upprätthållande av befolkningsdatasystemet
- Suomi.fi-tjänster
- Tjänster som främjar digitaliseringen
- Digistöd
- Tjänster för digital säkerhet
- Tjänster av notarius publicus
- Bestyrkande av köp
- Vigselrätt
- E-tjänster
- Finnish Authenticator -identifieringstjänsten
- Anvisningar för välfärdsområdena
- Om myndigheten
- Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
- Jobba med oss
- Kommunicera elektroniskt med oss
- Kontakt
- Aktuellt
- Automatiskt avgörandeförfarande
- Kvalitetspolicy
- Likabehandlingsplan för kunder
- Dataskydd
- Befolkningsdatasystemet
- Till medier
- Broschyrer och publikationer
- Projekten
- Förutseende och forskningssamarbete