Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelu valmis käyttöönotettavaksi – Huomioi nämä asiat!
Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelu (TKJ-palvelu) on valmistunut käyttöönotettavaksi ja testattavaksi. Palvelua käyttöönottavat organisaatiot voivat aloittaa testaamisen ja tuotantokäytön 1.12.2020.
TKJ-palvelua voi käyttää vain niiden viestien tulostukseen ja postitukseen, jotka on lähetetty Suomi.fi-viestien kautta. Palvelun käyttö siis edellyttää, että organisaatiolla on käytössään Suomi.fi-viestit. Suomi.fi-viesteihin liittymisen ohjeeseen voit tutustua osoitteessa https://palveluhallinta.suomi.fi/fi/sivut/viestit/kayttoonotto/vaiheet.
Jos organisaationne käyttää jo Suomi.fi-viestejä, voitte ottaa käyttöönne tulostus-, kuoritus- ja postituspalvelun Suomi.fi-palveluhallinnassa julkaistujen ohjeiden mukaisesti: https://palveluhallinta.suomi.fi/fi/sivut/viestit/kayttoonotto/tkj-palvelu.
Huomaa, että asiakastunnus on laskutusosoitekohtainen
TKJ-palvelun käyttöönoton yhteydessä saatte Postilta laskutuksen perustana olevan asiakastunnuksen. Asiakastunnusta käytetään sekä testaamiseen että varsinaiseen kirjepostin lähettämiseen. Posti myöntää tunnuksen https://palveluhallinta.suomi.fi/fi/sivut/viestit/kayttoonotto/tkj-palvelu -sivulla kerrotulla tavalla.
Asiakastunnuksella lähetyistä lähetyksistä tulee aina lähetyskohtaisesti erillinen lasku. Lasku toimitetaan organisaation ilmoittamaan laskutusosoitteeseen.
Jos haluatte Suomi.fi-viestien kautta kulkevien lähetysten laskutuksen menevän organisaatiossanne hajautetusti, teidän tulee hakea vastaava määrä asiakastunnuksia laskutusosoitteineen.
Toimintamalli poikkeaa Editan kanssa käytössä olleesta mallista siten, että laskutustunnus ei enää kytkeydy Suomi.fi-viesteihin määriteltyyn palvelutunnukseen.
Jos organisaatiollanne on Postin aiemmin myöntämä tunnus eikä sitä vastaava sopimus enää ole voimassa, myös vanhan tunnuksen voi ilmoittaa samalla yllämainitulla menettelyllä aktivoitavaksi TKJ-käyttöön. Tunnuksen on kuitenkin oltava ehdottomasti ”vapaa” eikä toisen käytössä olevan sopimuksen alainen.
Lisätietoja
Digi- ja väestötietovirasto, Organisaatioiden asiakaspalvelu, organisaatiopalvelut[at]dvv.fi
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet ja kortit
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Eurooppalainen digitaalinen identiteettilompakko
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö