Digi- ja väestötietovirasto palvelee valtakunnallisesti, pääosin verkossa ja puhelimitse. Vain tietyt asiat vaativat käyntiä palvelupaikassamme. Voit asioida sinulle sopivimmassa palvelupaikassa alueesta riippumatta.
Kaarlelankatu 27
67100 KOKKOLA
Voit jättää asiakirjoja viraston postilaatikkoon.
PL 581
67701 KOKKOLA
Voit lähettää asiakirjat tähän osoitteeseen postitse.
Kokkolan palvelupaikka on avoinna ajan varanneille
Ti - Ke 9.00 - 15.30
Katso vapaat ajat dvv.fi/ajanvaraus. Voit varata ajan vain palveluihin, jotka vaativat henkilökohtaista tapaamista.
Avoinna ilman ajanvarausta
Ke 9.00 - 12.00
Ilman ajanvarausta voit saada palvelupaikastamme neuvontaa ja jättää meille asiakirjoja. Asiakirjat voit lähettää myös postitse.
Muissa asioissa palvelemme sinua verkossa tai valtakunnallisissa palvelunumeroissa.
Asiakaspalvelu henkilöasiakkaille
Näin asioit Digi- ja väestötietovirastossa
1. Asioi verkossa
Voit hoitaa monet asiat verkossa milloin haluat.
Löydät palvelumme Asioi kanssamme sähköisesti -sivulta.
2. Varaa käyntiaika
Voit varata käyntiajan palveluihin, jotka vaativat henkilökohtaista tapaamista.
Tarkista, missä asioissa sinun pitää asioida henkilökohtaisesti virastossa.
Muissa asioissa palvelemme sinua verkossa tai puhelimitse. Varaa tapaamisaika verkossa tai puhelimitse palvelun omasta numerosta (alla).
3. Palvelupaikasta neuvoja
Palvelupaikkaamme voit käydä jättämässä hakemuksia. Sieltä saat myös neuvoja asiointiisi. Varaa aika verkossa tai puhelimitse niihin palveluihin, jotka vaativat henkilökohtaista tapaamista palvelupaikassamme.
Asiantuntijan apua saat asiaasi liittyvästä valtakunnallisesta puhelinnumerosta tai verkosta.
Jos saavut paikalle ilman ajanvarausta, katso paikkakuntakohtaiset aukioloajat
Etsitkö postilaatikkoa?
Asiakirjoja, kuten edunvalvontaan liittyviä papereita, voit jättää viraston aulapalveluun tai postilaatikkoon jonottamatta. Katso paikkakuntakohtaiset osoitteet verkkosivultamme.
4. Asioi puhelimitse
Puhelimitse saat neuvontaa, voit tilata todistuksia tai tarvittaessa varata ajan tapaamiseen.
Puhelinpalvelumme on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9–15.
Puhelu ja jonotus maksavat soittajan oman operaattorin sopimuksen mukaisen paikallisverkko- ja matkapuhelinmaksun verran.
Emme valitettavasti voi vastata käsittelyäsi koskeviin tiedusteluihin puhelimitse. Voit tarkistaa palvelun keskimääräisen käsittelyajan verkkosivuiltamme.
Puhelinpalveluajat: ma–pe klo 9–15.
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kaupanvahvistus
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet ja kortit
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö