The printing, enveloping and distribution service for Suomi.fi messages is ready to be launched - here’s what you should know
The printing, enveloping and distribution service for Suomi.fi messages is now ready for commissioning and testing. Organisations utilising the service can start its test and production use on 1 December 2020.
The printing, enveloping and distribution service is only available for printing and mailing messages sent via Suomi.fi Messages. In other words, the use of the service requires that the organisation is using Suomi.fi Messages. You can find the instructions on how to start using Suomi.fi Messages here https://palveluhallinta.suomi.fi/en/sivut/viestit/kayttoonotto/vaiheet.
If your organisation is already using Suomi.fi Messages, you can follow the instructions published in Suomi.fi Service Management to start using the printing, enveloping and distribution services: https://palveluhallinta.suomi.fi/en/sivut/viestit/kayttoonotto/tkj-palvelu.
Note that the customer ID is specific to the billing address
In connection with the introduction of the printing, enveloping and distribution service, Posti will send you a customer ID that is connected to your invoices. The customer ID is used both for testing and for sending the actual mail. Posti issues the ID as described at https://palveluhallinta.suomi.fi/en/sivut/viestit/kayttoonotto/tkj-palvelu.
When you send mail with a customer ID, you always receive a separate invoice for each shipment. The invoice is delivered to the billing address specified by the organisation.
If you wish to distribute the invoices connected to the Suomi.fi related mail in your organisation, apply for as many customer IDs as you need with different billing addresses.
This operating model differs from the model used with Edita since the invoicing ID no longer connects to the service ID defined for Suomi.fi Messages.
If your organisation has a Customer ID previously issued by Posti and the contract for it is no longer valid, you can also follow the above-mentioned steps to request the activation of the old ID for the printing, enveloping and distribution service. However, the ID must be "free" and not subject to another valid contract.
Additional information
Digital and Population Data Services Agency, Customer service for organisations, Organisaatiopalvelut[at]dvv.fi
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Milloin alamme seurata alaikäisen omaisuuden hoitoa
- Tietoa edunvalvojille
- Alaikäisen edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Milloin alaikäinen tarvitsee edunvalvojan elatusapuasiaa varten
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Ohjeita leskeksi jääneelle lasten huoltajalle
- Usein kysyttyä alaikäisen edunvalvonnasta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kaupanvahvistus
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet, kortit ja leimat
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Digi- ja väestötietovirasto sosiaalisessa mediassa
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö