Telephone service for individual customers is open 9-12 - In matters concerning moving and guardianship try our chat services
Telephone service for individual customers at the Digital and Population Data Services Agency is focused on weekdays 9-12. The change takes effect on 1.9.2020. Alternate customer service channels are being launched alongside our telephone service.
Chat service to be introduced for advice on moving and on matters related to guardianship and continuing powers of attorney
From 1.9. we are introducing customer services in chat form for questions related to moving as well as guardianship and continuing power of attorney matters. The chat channels are available on weekdays from 9-15.
The chat related to moving can be accessed through the agency's Facebook pages. The chat service for guardianship matters is available on the DPDSA website when the user goes to the part on guardianship and continuing power of attorney.
“With the chat we seek to offer a new kind of channel also for those customers who may find our telephone service difficult to use”, says Heidi Rantatulkkila, the Head of the Unit for Individual Customers at the Digital and Population Data Services Agency.
Only general questions through chat
Only general questions on moving and guardianship and continuing power of attorney are handled through the chat service. The channel is not protected and consequently, personal ID numbers and other sensitive information should not be given on the chat service. The chat service is also unable to answer questions on the processing of matters that are already pending.
The chat services that are now being opened are experimental. The Digital and Population Data Services Agency will evaluate how to develop chat service channels in the future based on the experiences from the experiment.
Visiting by appointment
To prevent the spread of the coronavirus, personal visits to the Digital and Population Data Services Agency are possible only by appointment. We recommend that you communicate with us primarily by telephone or by using our electronic services.
If you are unable to handle your matters electronically or by telephone, you may book an appointment at one of our service locations.
- Through the electronic booking service
- By calling the number of the individual service to make an appointment. Check our service telephone numbers here.
The Digital and Population Data Services Agency operates nationwide, and you can use the services of any of our service locations, if needed.
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Milloin alamme seurata alaikäisen omaisuuden hoitoa
- Tietoa edunvalvojille
- Alaikäisen edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Milloin alaikäinen tarvitsee edunvalvojan elatusapuasiaa varten
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Ohjeita leskeksi jääneelle lasten huoltajalle
- Usein kysyttyä alaikäisen edunvalvonnasta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kaupanvahvistus
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet, kortit ja leimat
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Digi- ja väestötietovirasto sosiaalisessa mediassa
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö