DVV customer service for organisations is congested – we have compiled instructions for replacing Katso
The customer service for organisational customers and processing of Katso-related mandate applications is currently congested.
As our telephone service is congested, it is best to send inquiries related to mandate applications by e-mail to [email protected].
We have compiled on our website instructions for Katso-related issues. You may already find the instructions you need on our website at dvv.fi/en/from-katso. We will be adding further information and instructions based on customer feedback.
If you are the chair of an association in the Register of Associations or a person entitled to sign for such an association, you can use MyTax, Lomake.fi and Ilmoitin.fi on behalf of the association without a separate authorisation. Read more
Please note that all companies can authorise themselves in Suomi.fi e-Authorizations. In other words, companies do not need to send a separate mandate application via the mandate service provided by officials, as the e-Authorizations service checks the right of representation from the Trade Register.
More time is now available for the Tax Administration’s and Customs’ Katso IDs and Katso authorisations.
Read more
- Tax Administration’s customer notice 9.12.2020
- Customs’ customer notice 19.3.2021
Have you submitted a mandate application in the mandate service provided by officials?
Mandate applications are processed on a first-come, first-served basis.
- At the moment, the processing time for mandate applications is on average two months for applications which require supplementary information, for example due to a missing signature or lack of attachments.
- The processing time for applications that do not require supplementary information is approximately one week.
If you have submitted a mandate application electronically, you can check the status of your application by logging in to the mandate service provided by officials. The person who originally sent the application can see its status when logged in using their own IDs. You can find your mandate application under ‘Your applications’, at the bottom of the page. After logging in, you can open the application by selecting it from the list ‘Mandates to be registered’.
Looking for instructions on switching from Katso?
Instructions for replacing Katso roles in different e-services can be found in the instructions provided by each authority:
- Instructions for the Finnish Tax Administration
- Instructions for the Incomes Register
- Instructions for the Social Insurance Institution of Finland
- Instructions for other e-services
Instructions on the DVV website
Before submitting an application, you should always check the instructions regarding any required attachments.
- Instructions and answers to the most common questions about replacing Katso can also be found on our website: dvv.fi/en/from-katso
- Instructions for municipalities
- Instructions for associations
- Replacing the Katso identifier of foreigners representing a foreign organisation
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Milloin alamme seurata alaikäisen omaisuuden hoitoa
- Tietoa edunvalvojille
- Alaikäisen edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Milloin alaikäinen tarvitsee edunvalvojan elatusapuasiaa varten
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Ohjeita leskeksi jääneelle lasten huoltajalle
- Usein kysyttyä alaikäisen edunvalvonnasta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kaupanvahvistus
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet, kortit ja leimat
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Digi- ja väestötietovirasto sosiaalisessa mediassa
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö