Tärkeää tietoa Suomi.fi-valtuuksista valtuushakemuksella

Tarkista ensin, edellyttääkö asiasi henkilökohtaista käyntiä virastossa. Korona-aikana suosittelemme ensisijaisesti käyttämään sähköisiä asiointipalvelujamme tai asioimaan puhelimitse 
Varaa aika palvelupaikkaamme vain välttämätöntä asiointia varten.

Asiakaspalvelumme vastaanottaa valmiita hakemuksia ja tunnistaa hakemuksen jättäjän. Emme käsittele hakemusta asiakaskäynnin aikana. Hakemuksen käsittelyaika on tällä hetkellä kaksi kuukautta hakemuksen saapumisesta. 

Hakemuksia ei tällä hetkellä oteta vastaan Helsingin palvelupaikassa.

Oletko palauttamassa virkailijavaltuuttamispalvelussa tehtyä hakemusta? 

Huomaa että yritykset ja yhteisöt voivat palauttaa hakemuksen liitteineen postitse osoitteeseen

Digi- ja väestötietovirasto
PL 1003
02151 Espoo

Huomaathan, että jos annat valtuuden yksityishenkilönä, voit tehdä valtuuden omatoimisesti Suomi.fi-valtuuksissa. Ohjeen löydät Suomi.fi-verkkopalvelusta

Oletko tekemässä valtuushakemusta?

Hakemuksen voi tehdä ja lähettää sähköisesti virkailijavaltuuttamispalvelun kautta. Hakemus kannattaa ensisijaisesti lähettää sähköisesti tai postitse osoitteeseen: 

Digi- ja väestötietovirasto
PL 1003
02151 Espoo

Tutustumalla virkailijavaltuuttamispalvelun ohjeisiin saat vastaustesi perusteella täsmälliset neuvot, mitä liitteitä hakemukseen tulee liittää ja keiden tulee hakemus allekirjoittaa. 
Ohjeeseen kannattaa tutustua, sillä sen jälkeen hakemuksen tekeminen on paljon sujuvampaa. 

Katso ohje 

Siirry virkailijavaltuuttamispalveluun  

Ajanvaraus on henkilökohtainen

Huomaathan, että ajanvaraus on henkilökohtainen. Jokaisen asiakkaan tulee varata oma aika. Asiointia varten on varattu 15 minuuttia.