Väestörekisterikeskus uudistaa Hankesalkun hallintapalvelun yhdessä Keto Softwaren kanssa
Väestörekisterikeskus kilpailutti vuodenvaihteessa valtionhallinnon yhteisen Hankesalkun hallintapalvelun toteutuksen. Uuden hankinnan myötä palvelu uudistuu moderniksi ja aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi palvelukokonaisuudeksi.
Kilpailutuksen perusteella toimittajaksi valittiin Keto Software Oy, joka on myös nykyisen Hankesalkun hallintapalvelun palvelutarjoaja. Uusi sopimus allekirjoitettiin 5.2.2019 ja uudistunut palvelu julkaistaan vielä ennen kesälomia.
Uudistus perustuu Hankesalkun hallintapalvelun käyttäjien kokemuksiin
– Väestörekisterikeskus teki viime keväänä nykyisen palvelun pääkäyttäjille käyttäjäkyselyn. Hyödynnämme uuden palvelun kehittämisessä kyselyn tuloksia sekä käyttäjien kanssa käydyistä syventävistä haastatteluista saatuja havaintoja, kertoo kehityspäällikkö Paavo Laakso Väestörekisterikeskuksesta.
Uudistunut Hankesalkun hallintapalvelu julkaistaan kevään aikana
Uusi Hankesalkun hallintapalvelu pohjautuu valmisohjelmaan. Se sujuvoittaa hanketiedon käyttöä osana hankeseurantaa ja -johtamista tarjoamalla muun muassa uudenlaisia visuaalisia näkymiä kulloiseenkin hanketilanteeseen. Palvelu sisältää myös tuen työnkuluille ja sen tietosisältö on helpommin muokattavissa erilaisiin käyttötarpeisiin. Lisäksi palvelu mahdollistaa avoimet rajapinnat integroinneille muihin järjestelmiin ja siihen voi tunnistautua Virtu-kirjautumisen avulla.
– Olemme todella innoissamme päästessämme toteuttamaan uuden Hankesalkun hallintapalvelun täysin uudella Keto 5 Platform -tuotteellamme. Keto 5 on käyttökokemukseltaan moderni ja skaalautuvuudeltaan erinomainen. Tuotteemme avulla toteutetaan yleisen tilannekuvan lisäksi hallinnon eri toimijoille palvelu, joka mahdollistaa monipuolisesti omien sisäisten prosessien, strategioiden tai laatuprosessien hallinnan, sanoo hallituksen puheenjohtaja Kari Teräsniska Keto Software Oy:n puolesta.
Pääkäyttäjät saavat säännöllisesti tietoa uudistuksen etenemisestä
Uudistunut Hankesalkun hallintapalvelu otetaan vaiheittain käyttöön. Väestörekisterikeskus järjestää pääkäyttäjille kevään aikana jokaisen käyttöönottovaiheen yhteydessä asiakastilaisuuden, jossa kerrotaan käyttöönoton etenemisestä ja palveluun tuoduista uusista sisällöistä. Palvelun perustoiminnallisuus on käytettävissä ennen lomakauden alkua.
– Vuoden 2019 aikana uusi Hankesalkun hallintapalvelu julkaistaan vähintään vastaavilla hanketieto-ominaisuuksilla kuin nykyinen ratkaisu. Nykyaikainen käyttöliittymä ja aiempaa kehittyneemmät raportointiominaisuudet lisäävät uudesta palvelusta saatavia hyötyjä, Paavo Laakso kertoo.
Uuden Hankesalkun hallintapalvelun käyttöönottoprojekti alkaa helmikuussa. Väestörekisterikeskus on säännöllisesti yhteydessä palvelun pääkäyttäjiin uudistuksen etenemisestä.
Väestörekisterikeskus on vuoden 2018 alusta vastannut valtiohallinnon yhteisen Hankesalkun hallintapalvelun kehittämisestä ja ylläpidosta. Palvelu sisältää perustiedot merkittävistä kehityshankkeista ja -projekteista sekä niihin liittyvän tilanneraportoinnin. Se tukee yleisen tilannekuvan ylläpitämistä julkisessa tietohallinnossa ja mahdollistaa hanketietoon perustuvan ohjauksen. Lue lisää »
Lisätietoja:
Kehityspäällikkö Paavo Laakso
puh. 0295 535 159
[email protected]
Kehityspäällikkö Mikko Pitkänen
puh. 029 553 5092
[email protected]
- Henkilöasiakkaat
- Avioliitto ja parisuhde
- Avioliiton esteiden tutkinta
- Vihkiminen
- Avioehto
- Sukunimestä päättäminen avioituessa
- Ulkomailla solmittu avioliitto
- Ulkomailla myönnetty ero
- Aviovarallisuussuhteeseen sovellettava lainsäädäntö
- Osituskirjan rekisteröinti
- Rekisteröidyn parisuhteen muuttaminen avioliitoksi
- Avopuolisoiden yhteistalouden purkaminen
- Avio-oikeuden poistaminen
- Vihkimisoikeusrekisteristä annettavat otteet
- Lapsen saaminen ja adoptio
- Nimiasiat
- Muutto
- Vaalit ja äänioikeus
- Holhous ja edunvalvonta
- Edunvalvontaa kevyempiä vaihtoehtoja
- Edunvalvontavaltuutus
- Kuka voi toimia edunvalvojana?
- Alaikäisen edunvalvonta
- Edunvalvojan määrääminen
- Edunvalvojan tehtävät
- Edunvalvojan tilivelvollisuus
- Lupaa edellyttävät toimenpiteet edunvalvonnassa
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Edunvalvojan tehtävistä luopuminen
- Holhousviranomaisen valvonnan keinot
- Poissaolevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Toimintakelpoisuuden rajoittaminen ja vajaavaltaiseksi julistaminen
- Holhousasioiden rekisteristä annettavat otteet
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Suomi.fi-verkkopalvelu
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Todistukset väestötietojärjestelmästä
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Henkilötiedot väestötietojärjestelmässä
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Kansalaisaloite
- Osoitepalvelu
- Kansalaisneuvonta
- Ulkomailla asuminen
- Muutto
- Nimen muuttaminen ulkomailla
- Ulkomailla solmittu avioliitto
- Ulkomailla rekisteröity parisuhde
- Ulkomailla myönnetty avioero
- Ulkomailla syntyneen lapsen rekisteröinti
- Kansalaisuuden rekisteröinti
- Ilmoitus Suomen kansalaisuuden säilyttämisestä
- Ulkomailla tapahtuneen kuoleman ilmoittaminen
- Laillistamisohje
- Suomeen muutto
- Avoin data
- Lomakkeet
- Avioliitto ja parisuhde
- Organisaatioasiakkaat
- Varmenteet ja kortit
- Asiakasrekisterien päivityspalvelut
- Poiminta- ja analyysipalvelut
- Väestötietojärjestelmän hakupalvelut
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Digiturvapalvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Katso-tunnistus
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta