Posti Messaging Oy har valts till leverantör av utskrifts-, kuverterings- och utdelningstjänsten för Suomi.fi-meddelanden
Posti Messaging Oy har valts till leverantör av utskrifts-, kuverterings- och utdelningstjänsten för Suomi.fi-meddelanden. Under våren 2020 upphandlade Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata en utskrifts-, kuverterings- och utdelningstjänst för Suomi.fi-meddelanden.
Med hjälp av utskrifts-, kuverterings- och utdelningstjänsten vill man göra det så enkelt som möjligt för organisationer som använder Suomi.fi-meddelanden att skicka meddelanden (såsom beslut, meddelanden och andra dokument). Organisationerna behöver inte längre separat upphandla papperspostningen eller administrera en skild postningstjänst.
Organisationer som använder Suomi.fi-meddelanden kan skicka meddelanden till medborgarna enkelt på en gång med hjälp av utskrifts-, kuverterings- och utdelningstjänsten oavsett om mottagaren använder Suomi.fi-meddelanden eller vill få meddelandena som pappersbrev.
"Nu ska vi tillsammans med Posti Messaging Oy göra tjänsten färdig att tas i bruk för våra kunder. Målet är att de organisationer inom den offentliga förvaltningen som använder Suomi.fi-meddelanden ska kunna ta i bruk utskrifts-, kuverterings- och utdelningstjänsten i oktober–november 2020. Enligt nuvarande bedömning kan organisationerna börja ansluta sig till den nya tjänsten redan i hösten 2020 innan tjänsten tas i bruk", bedömer utvecklingschef Maria Juka-Lahdenperä vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata.
”Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata är en mycket viktig kund för Posti Messaging Oy. Vi vill satsa på ett sömlöst samarbete mellan våra organisationer för att producera en förstklassig utskrifts-, kuverterings- och utdelningstjänst för hela offentliga sektorn i Finland via tjänsten Suomi.fi-meddelanden", säger direktör Nina Hedberg vid Posti Messaging Oy. "Den mest högklassiga utskriftsproduktionen i Finland säkerställer att meddelanden kommer fram i pappersform i de fall där mottagaren ännu inte har tagit i bruk den elektroniska servicekanalen", fortsätter hon.
Vem kan använda tjänsten?
Utskrifts-, kuverterings- och utdelningstjänsten för Suomi.fi-meddelanden kan användas endast för att skriva ut, kuvertera och dela ut meddelanden som har skickats till Suomi.fi-meddelanden från en offentlig organisation. Om en användarorganisation har andra behov av utskrifts-, kuverterings- och utdelningstjänster ska de själva ordna dem.
Om en organisation som använder Suomi.fi-meddelanden redan tidigare själv har upphandlat motsvarande tjänst är det också möjligt att ansluta ifrågavarande leverantör som en utskrifts-, kuverterings- och utdelningsleverantör för tjänsten Meddelanden vid sidan av den tjänst som nu har upphandlats. I sådana fall rekommenderar vi att man kontaktar Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata på adressen viestit-kayttoonot[at]dvv.fi.
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata publicerar detaljerade uppgifter om tidtabellen för ibruktagandet av tjänsten senare i oktober 2020.
Mer information
Frågor om upphandlingen:
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
Specialsakkunnig Juha Kontkanen, tfn 0295 535 063
Specialsakkunnig Pirre Korhonen, tfn 0295 535 004
E-post i formatet: fornamn.efternamn[at]dvv.fi
Posti Messaging Oy
Posti MediaDesk, tfn 020 452 3366, viestinta[at]posti.com
Head of Document Management Nina Hedberg, tfn 050 348 0306, nina.hedberg[at]posti.com
Frågor om att ta i bruk tjänsten:
viestit-kayttoonotot[at]dvv.fi
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Milloin alamme seurata alaikäisen omaisuuden hoitoa
- Tietoa edunvalvojille
- Alaikäisen edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Milloin alaikäinen tarvitsee edunvalvojan elatusapuasiaa varten
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Ohjeita leskeksi jääneelle lasten huoltajalle
- Usein kysyttyä alaikäisen edunvalvonnasta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kaupanvahvistus
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet, kortit ja leimat
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Digi- ja väestötietovirasto sosiaalisessa mediassa
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö