The Population Register Centre has selected Cybercom to develop and maintain the mobile apps for Suomi.fi Messages
The Population Register Centre has selected Cybercom to develop and maintain the mo-bile apps for the Suomi.fi Messages service. The four-year contract will run from 2017 to 2021, and it is worth approximately EUR 2 million. The project is part of the Ministry of Finance's National Architecture for Digital Services programme, which is being implemented by the Population Register Centre.
The digitalisation of public administration is taking another major step forwards. In line with government guidelines, the plan for the future is to send messages from authorities primarily to an electronic postbox instead of via paper mail. Paper mail will still be sent to citizens who are not able to use e-service channels.
The Suomi.fi online service provides public administration customers with access to public services, their own data and electronic messages sent by public administrative bodies to citizens – all of this in a simple form, in one place.
“Internet use has shifted heavily to mobile devices, and we have also very strongly applied the mobile first thinking in the planning of Suomi.fi services. All of our online services are responsive, and for digital messaging we are also creating downloadable mobile apps for iOS and Android devices. The apps allow us to implement many features that facilitate the user experience compared to just the browser version,” says Janne Viskari, Director, Digital Services, at Population Register Centre.
The first versions of the Suomi.fi Messages mobile app will be released this year on Android and iOS. A good user experience and a high level of availability are very important aspects of mobile services designed for citizens.
“The development of Suomi.fi's mobile apps represents a significant advancement in the range of public digital services offered to citizens. Suomi.fi's mobile messaging services will help citizens interact with authorities electronically. Indeed, we are confident that when the mobile app is developed, it will be used by millions of people in Finland. We are pleased that this project will further reinforce the collaboration between Cybercom and the Population Register Centre,” says Veli-Matti Nurminen, Managing Director, Cybercom Finland.
For further information
Population Register Centre, Director Janne Viskari, tel +358 295 535 022, firstname.lastname[at]vrk.fi
Cybercom Finland, Managing Director Veli-Matti Nurminen, tel. +358 50 385 9911, firstname.lastname[at]cybercom.com
Cybercom Group, Head of Communications Kristina Cato, tel. +46 708 644 702, firstname.lastname[at]cybercom.com
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Henkilöasiakkaiden käsittelyajat
- Avioliitto ja parisuhde
- Lapsen saaminen ja adoptio
- Nimiasiat
- Muutto
- Edunvalvonta ja toisen asioiden hoitaminen
- Ulkomailla tapahtuneet elämänmuutokset
- Muutto ulkomailla
- Ulkomailla syntynyt lapsi
- Ulkomailla solmittu avioliitto
- Ulkomailla rekisteröity parisuhde
- Ulkomailla myönnetty avioero
- Ulkomailla muuttunut nimi
- Ulkomailla vahvistettu sukupuoli
- Ulkomailla tapahtunut kuolema
- Kansalaisuuden rekisteröiminen
- Suomen kansalaisuuden säilyttäminen
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Ulkomaalaisen opiskelijan rekisteröinti
- Kotikunta
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Todistukset väestötietojärjestelmästä
- Henkilötiedot väestötietojärjestelmässä
- Rakennus- ja huoneistotiedot väestötietojärjestelmässä
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Vaalit ja äänioikeus
- Kansalaisaloite
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Digituki kansalaisille
- Suomi.fi-verkkopalvelu
- Kaikki lomakkeet
- Avoin data
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet ja kortit
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Digitaalisen henkilöllisyyden uudistus
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö