Osa sote-ammattikorteista tulee uusia – valmistusvirhe estää reseptin allekirjoittamisen ammattikortilla
Osassa sosiaali- ja terveydenhuollon ammattikortteja on huomattu valmistusvirhe. Virheellisistä korteista puuttuu varmenteeseen sisältyvä lääkkeenmääräämisoikeuden yksilöintinumero (SV-numero). Ilman SV-numeroa sote-ammattilainen ei voi allekirjoittaa ammattikortilla lääkereseptejä.
Valmistusvirhe on lääkkeenmääräämisoikeuden sisältävissä sote-ammattikorteissa, joiden voimassaolo on alkanut 15.3.–13.4.2023.
Tämä tiedote ei edellytä sinulta toimenpiteitä, jos
- sinulla ei ole lääkkeenmääräämisoikeutta tai
- sinulla on lääkkeenmääräämisoikeus, mutta ammattikorttisi voimassaolo on alkanut muuna aikana.
Kortin voi uusia WebVartissa tai rekisteröintipisteessä
Jos sinulla on käytössäsi virheellinen ammattikortti ja allekirjoitat reseptejä ammattikortilla, sinun tulee tilata uusi kortti virheellisen kortin tilalle.
Ammattikortin voi uusia
- ensisijaisesti sähköisesti WebVartissa aikavälillä 14.4.–9.6.2023. Kortin uusiminen WebVartissa on maksutonta.
- käymällä henkilökohtaisesti rekisteröintipisteessä. Rekisteröintipiste saattaa periä kortin uusimisesta palvelumaksun. Mahdollisen maksun voit tarkastaa rekisteröintipisteestä.
Kun olet aktivoinut uuden ammattikorttisi käyttöösi, sulje virheellisen kortin varmenteet sulkupalvelussa: puh. 0800 162 622 (maksuton Suomesta soitettaessa).
Reseptien allekirjoittaminen onnistuu rekisteröintipisteestä haettavalla varakortilla
Voit tarvittaessa hakea sosiaali- ja terveydenhuollon rekisteröintipisteestä väliaikaisen varakortin, jos sinulla on tarve kirjoittaa reseptejä ennen uuden kortin saapumista.
Pahoittelemme virheestä aiheutuvaa haittaa.
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Ulkomaalaisen opiskelijan rekisteröinti
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet ja kortit
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Digitaalisen henkilöllisyyden uudistus
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö