Not all users have received email notifications for new Suomi.fi Messages
Due to a technical fault affecting Suomi.fi Messages, not all users have received email notifications of new messages arriving in the service. The fault affected around 150,000 messages. For these messages, no separate email notification was sent to the user. The problem is now fixed, and the Digital and Population Data Services Agency is taking action to prevent this problem from happening again.
All the official notifications sent to citizens have arrived in the service as normal, but due to this fault, some service users may have remained unaware that new messages have arrived for them in Suomi.fi Messages. The Digital and Population Data Services Agency recommends all citizens using Suomi.fi Messages to check for new messages in the Suomi.fi Messages service.
In case of problems, contact the authority that sent the message
The number of messages being sent through Suomi.fi Messages is increasing rapidly. For example, around 563,000 separate messages were sent through the service in December 2019. The service has been in use since 2018. There have been some individual short service outages before, but the recently identified fault is the first significant problem with the service.
‘We are sorry for any trouble it has caused to users. Most of the notifications arriving through the service do not require the recipient to take any action. However, some of them may be urgent notifications. In those situations, it is worth first contacting the authority that sent the message to discuss the matter,’ explains Director Timo Salovaara from Digital and Population Data Services Agency.
‘All authorities that use Suomi.fi Messages have been informed about the fault, and we have started to inform all citizens that use Suomi.fi Messages. This fault with the email notifications was very unusual and has already been fixed, and we hope that it will not affect citizens’ willingness to start using Suomi.fi Messages. We strongly believe that e-services are very useful and we are certainly doing all we can to maintain people’s trust in these services,’ Director Salovaara adds.
Additional information
Digital and Population Data Services Agency
Director Timo Salovaara, tel: +358 (0)295 535 303, firstname.lastname[at]dvv.fi
Communications and Marketing Manager Liinu Lehto,
tel: +358 (0)295 535 385, firstname.lastname[at]dvv.fi
What are Suomi.fi Messages?
Through Suomi.fi Messages, citizens can receive notifications, decisions and other notices from authorities in a secure digital form. Instead of arriving by post, the messages are sent to the messages section of the Suomi.fi online service, which you can log in to using banking codes or a mobile certificate. The authorities that use the service include the Finnish Tax Administration, the National Land Survey of Finland, the Finnish Transport and Communications Agency Traficom, the enforcement offices and a number of hospital districts, municipalities and cities. The Digital and Population Data Services Agency is responsible for the maintenance and development of the service. The use of the service is growing rapidly. It is currently used by 340,000 citizens and 260 authorities.
- Henkilöasiakkaat
- Avioliitto ja parisuhde
- Avioliiton esteiden tutkinta
- Vihkiminen
- Avioehto
- Sukunimestä päättäminen avioituessa
- Ulkomailla solmittu avioliitto
- Ulkomailla myönnetty ero
- Aviovarallisuussuhteeseen sovellettava lainsäädäntö
- Osituskirjan rekisteröinti
- Rekisteröidyn parisuhteen muuttaminen avioliitoksi
- Avopuolisoiden yhteistalouden purkaminen
- Avio-oikeuden poistaminen
- Vihkimisoikeusrekisteristä annettavat otteet
- Lapsen saaminen ja adoptio
- Nimiasiat
- Muutto
- Vaalit ja äänioikeus
- Holhous ja edunvalvonta
- Edunvalvontaa kevyempiä vaihtoehtoja
- Edunvalvontavaltuutus
- Kuka voi toimia edunvalvojana?
- Alaikäisen edunvalvonta
- Edunvalvojan määrääminen
- Edunvalvojan tehtävät
- Edunvalvojan tilivelvollisuus
- Lupaa edellyttävät toimenpiteet edunvalvonnassa
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Edunvalvojan tehtävistä luopuminen
- Holhousviranomaisen valvonnan keinot
- Poissaolevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Toimintakelpoisuuden rajoittaminen ja vajaavaltaiseksi julistaminen
- Holhousasioiden rekisteristä annettavat otteet
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Suomi.fi-verkkopalvelu
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Todistukset väestötietojärjestelmästä
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Henkilötiedot väestötietojärjestelmässä
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Kansalaisaloite
- Osoitepalvelu
- Kansalaisneuvonta
- Ulkomailla asuminen
- Muutto
- Nimen muuttaminen ulkomailla
- Ulkomailla solmittu avioliitto
- Ulkomailla rekisteröity parisuhde
- Ulkomailla myönnetty avioero
- Ulkomailla syntyneen lapsen rekisteröinti
- Kansalaisuuden rekisteröinti
- Ilmoitus Suomen kansalaisuuden säilyttämisestä
- Ulkomailla tapahtuneen kuoleman ilmoittaminen
- Laillistamisohje
- Suomeen muutto
- Avoin data
- Lomakkeet
- Avioliitto ja parisuhde
- Organisaatioasiakkaat
- Varmenteet ja kortit
- Asiakasrekisterien päivityspalvelut
- Poiminta- ja analyysipalvelut
- Väestötietojärjestelmän hakupalvelut
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Digiturvapalvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Katso-tunnistus
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta