Prioritera digitalt -infotillfällen för digitala stödjare och personer som arbetar inom myndigheternas kundservice åren 2025 och 2026

Utgivningsdatum 18.11.2025 10.16 | Publicerad på svenska 18.11.2025 kl. 10.22
Typ:Pressmeddelande

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata ordnar en gång i månaden Prioritera digitalt-infotillfällen som riktar sig till digitala stödjare och personer som arbetar inom myndigheternas kundservice.

Under infotillfället går man igenom aktuella frågor om hur man i Finland år 2026 övergår till att ta emot myndighetspost i första hand elektroniskt.  Under tillfället behandlas inte grundläggande frågor om ändringen, utan endast aktuella frågor. Det görs också en förkortad inspelning av tillfället.

Följande tidpunkter för Prioritera digitalt-infotillfällena:

  • Fredag 28.11.2025 kl. 13.00–13.30
  • Fredag 1912.2025 kl. 13.00–13.30

Anmäl dig till Prioritera digitalt -informationsmötena under slutet av året 2025  

Allmän information om Prioritera digitalt för digitala stödjare

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata ordnar dessutom två tillfällen med samma innehåll för digitala stödjare i december och januari. Vid tillfällena går man igenom de grundläggande frågorna om den övergång till digital myndighetspost som sker i början av 2026 för de personer som kommer att använda den. Vid tillfällena finns det också tid reserverad för frågor.

Tillfällena spelas in och en länk till inspelningen skickas till alla som har anmält sig. Inspelningen är tillgänglig i två veckor.

Frågestunder för digitala stödjare 2026

Efter årsskiftet ordnar vi dessutom en frågestund om Prioritera digitalt-ärenden för digitala stödjare den sista fredagen varje månad. Vid frågestunden hålls ingen separat presentation, utan vi finns på plats för att svara på frågor.

Anmäl dig till vårens frågestunder

 

Digi ensin Digituki Hankkeet Tiedote - VAIN Organisaatioasiakkaat-etusivulle