Prioritera digitalt -infotillfällen för digitala stödjare och personer som arbetar inom myndigheternas kundservice åren 2025 och 2026
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata ordnar en gång i månaden Prioritera digitalt-infotillfällen som riktar sig till digitala stödjare och personer som arbetar inom myndigheternas kundservice.
Under infotillfället går man igenom aktuella frågor om hur man i Finland år 2026 övergår till att ta emot myndighetspost i första hand elektroniskt. Under tillfället behandlas inte grundläggande frågor om ändringen, utan endast aktuella frågor. Det görs också en förkortad inspelning av tillfället.
Följande tidpunkter för Prioritera digitalt-infotillfällena:
- Fredag 28.11.2025 kl. 13.00–13.30
- Fredag 1912.2025 kl. 13.00–13.30
Anmäl dig till Prioritera digitalt -informationsmötena under slutet av året 2025
Allmän information om Prioritera digitalt för digitala stödjare
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata ordnar dessutom två tillfällen med samma innehåll för digitala stödjare i december och januari. Vid tillfällena går man igenom de grundläggande frågorna om den övergång till digital myndighetspost som sker i början av 2026 för de personer som kommer att använda den. Vid tillfällena finns det också tid reserverad för frågor.
Tillfällena spelas in och en länk till inspelningen skickas till alla som har anmält sig. Inspelningen är tillgänglig i två veckor.
Frågestunder för digitala stödjare 2026
Efter årsskiftet ordnar vi dessutom en frågestund om Prioritera digitalt-ärenden för digitala stödjare den sista fredagen varje månad. Vid frågestunden hålls ingen separat presentation, utan vi finns på plats för att svara på frågor.
Anmäl dig till vårens frågestunder
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Milloin alamme seurata alaikäisen omaisuuden hoitoa
- Tietoa edunvalvojille
- Alaikäisen edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Milloin alaikäinen tarvitsee edunvalvojan elatusapuasiaa varten
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Ohjeita leskeksi jääneelle lasten huoltajalle
- Usein kysyttyä alaikäisen edunvalvonnasta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Perhesuhteet ja siviilisääty
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kaupanvahvistus
- Lahjailmoituksen rekisteröinti
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet, kortit ja leimat
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Digi- ja väestötietovirasto sosiaalisessa mediassa
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö