Lisää koulutuksia saavutettavien asiakirjojen toteuttamisesta!
Suuren kysynnän vuoksi Väestörekisterikeskus järjestää lisää koulutuksia saavutettavien asiakirjojen toteuttamisesta. Järjestämme maksuttomat koulutukset 9.11. ja 23.11. Koulutukset ovat samansisältöisiä.
Saavutettavien asiakirjojen toteuttaminen
Uuden saavutettavuuslainsäädännön mukaisesti myös verkkopalveluun liitettävien toimisto-ohjelmilla tehtyjen asiakirjojen tulee olla saavutettavia. Varsinaiset vaatimukset ovat samoja kuin verkkopalveluiden saavutettavuudelle, mutta toteutustavat ovat erilaisia.
Tässä koulutuksessa käymme askel askeleelta esimerkkien kautta läpi saavutettavan pdf-asiakirjan toteuttamisen. Keskitymme perusasioihin sekä usein toistuviin ongelmakohtiin kuten lomakkeisiin ja taulukoihin. Tavoitteena on, että koulutuksen käynyt pystyy itsenäisesti tuottamaan saavutettavia pdf-asiakirjoja.
Kouluttajina toimivat Avaavan saavutettavuusasiantuntijat.
Kesto kussakin tilaisuudessa on 1h 30 min. Kuhunkin koulutukseen mahtuu mukaan 100 henkilöä. Ilmoittautuminen päättyy aina edellisenä päivänä (torstaina) kello 12, jonka jälkeen osallistuville lähetetään sähköpostitse kalenterivaraus ja osallistumislinkki. Koulutukset ovat maksuttomia ja avoimia kaikille!
Koulutus pe 9.11. klo 9.30-11. Ilmoittautuminen päättyy torstaina 8.11. klo 12.
- Ilmoittaudu tämän linkin kautta: https://www.lyyti.in/Saavutettavien_asiakirjojen_toteuttaminen_koulutus_9112018_4719
Koulutus pe 23.11. 9.30-11. Ilmoittautuminen päättyy torstaina 22.11. klo 12.
- Ilmoittaudu tämän linkin kautta: https://www.lyyti.in/Saavutettavien_asiakirjojen_toteuttaminen_koulutus_23112018_1850
Etkö pääse koulutukseen?
Koulutuksesta löytyy myös nauhoite, jonka voit katsoa milloin sinulle sopii. Katso nauhoite koulutuksesta tämän linkin takaa.
- Palvelut henkilöasiakkaille
- Muutto
- Tarkasta omat henkilötietosi
- Tilaa todistus väestötietojärjestelmästä
- Nimenmuutos
- Edunvalvontavaltuutus ja varautuminen
- Aikuisen edunvalvonta
- Näin haet itsellesi edunvalvojaa
- Näin ilmoitat edunvalvontaa tarvitsevasta henkilöstä
- Milloin edunvalvoja tarvitsee luvan?
- Edunvalvojan tehtävät
- Milloin edunvalvoja tarvitsee sijaisen?
- Päämiehen toimintakelpoisuuden rajoittaminen
- Milloin edunvalvonta päättyy?
- Tietoa päämiehen läheisille
- Poissa olevan henkilön tai omaisuuden tulevan omistajan etujen valvominen
- Alaikäisen omaisuuden edunvalvonta
- Lapsen syntymä ja adoptio
- Avioliitto ja parisuhde
- Kuolema ja perunkirjoitus
- Ulkomaalaisena Suomessa
- Ulkomaalaisen rekisteröinti väestötietojärjestelmään
- Ulkomaalaisen opiskelijan rekisteröinti
- Opiskelijan opas
- Kotikunta
- Ulkomaalaisen muutto Suomeen, Suomessa ja Suomesta
- Ohjeita Ukrainasta saapuville
- Інструкції для українців
- Erityisasiantuntijoiden ja kasvuyrittäjien pikakaista
- Työntekijän opas
- Laillistamisohje
- Ulkomaisten asiakirjojen toimittaminen
- Julkisen notaarin todistamispalvelut
- Kansalaisuus
- Sukupuolen vahvistaminen
- Uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys
- Vaalit, äänioikeus ja kansalaisaloite
- Kansalaisvarmenne ja sähköinen henkilöllisyys
- Palvelut organisaatioasiakkaille
- Varmenteet ja kortit
- Väestötietopalvelut
- Väestötietojärjestelmän ylläpito
- Maistraattirekisterien hakupalvelut
- Otteet rekistereistä
- Digiturvapalvelut
- Digituki
- Eurooppalainen digitaalinen identiteettilompakko
- Suomi.fi-palvelut
- Digitalisaatiota edistävät palvelut
- Julkisen notaarin palvelut
- Kaupanvahvistus
- Vihkimisoikeus
- Ohjeet hyvinvointialueille
- Finnish Authenticator -tunnistuspalvelu
- Avoin data
- Verkkoasiointi
- Tietoa virastosta
- Digi- ja väestötietovirasto
- Meille töihin
- Asioi sähköisesti
- Yhteystiedot
- Ajankohtaista
- Yleistiedoksiannot ja kuulutukset
- Automaattinen ratkaisumenettely
- Laatupolitiikka
- Asiakkaiden yhdenvertaisuussuunnitelma
- Tietosuoja
- Medialle
- Esitteet ja julkaisut
- Väestötietojärjestelmä
- Hankkeet
- Ennakointi ja tutkimusyhteistyö