Käyntiasiointi Digi- ja väestötietoviraston palvelupaikoissa toistaiseksi vain ajanvarauksella
Digi- ja väestötietovirasto rajaa käyntiasiointiaan ehkäistäkseen koronaviruksen leviämistä.
Suosittelemme ensisijaisesti käyttämään sähköisiä asiointipalvelujamme tai asioimaan puhelimitse.
Voit tilata esimerkiksi ”Todistukset väestötietojärjestelmästä” -palvelun kautta sähköisesti monia todistuksia ja saada ne heti käyttöösi. Voit myös tehdä nimenmuutoshakemuksen sähköisesti Nimenmuutos-palvelussamme.
Henkilötietojen muutoksia ja avioliiton esteiden tutkinnat voi hoitaa myös sähköisesti ja postitse.
Palvelemme puhelimitse klo 9-12.
Varaa tapaamisaika aina ennakkoon.
Älä tule palvelupaikkaan, jos sinulla on hengitystieinfektion oireita tai olet karanteenissa koronavirusaltistumisen vuoksi.
Huomioi karanteeniohjeet myös ulkomailta saavuttuasi. Ohjeet löytyvät THL:n verkkosivuilta.
Toimistossa asioidessasi noudata turvavälejä sekä viranomaisten suosituksia maskien käytöstä.
Näin varaat tapaamisajan asiakaspalveluumme:
Tarkista edellyttääkö palvelun saaminen henkilökohtaista käyntiä virastossa
Jos et pysty hoitamaan asiaasi sähköisesti tai puhelimitse, voit varata ajan palvelupaikkaamme.
- Sähköisen ajanvarauspalvelun kautta
- soittamalla palvelukohtaiseen asiointinumeroon, jolloin virkailija voi varata sinulle tapaamisajan. Katso asiointipuhelinnumeromme täältä.
Sähköisessä ajanvarauspalvelussa on varattavina alla olevat palvelut:
- Henkilöoikeudelliset palvelut (kansainväliset asiat, kotimaiset rekisteröinnit ja otteet, muutot Pohjoismaiden välillä)
- Vihkiminen (avioliiton esteiden tutkinta, vihkiminen virastossa)
- Todistajapalvelut (julkinen notaari)
Holhousasioita voi hoitaa puhelimitse, sähköpostitse tai postitse.
Holhousasioiden hoito ei edellytä sinulta käyntiä virastossamme, siksi emme tarjoa asiakaspalvelua sähköisellä ajanvarauksella tässä poikkeustilanteessakaan. Voit hoitaa edelleenkin asiasi puhelimitse, sähköpostitse tai postitse. Huomioithan kuitenkin, että palvelumme on tällä hetkellä ruuhkautunut, joten pyydämme välttämään asioiden etenemiseen liittyviä tiedustelupuheluita.
Holhoustoimen yhteystiedot löydät osoitteesta dvv.fi/holhous.
Oletko palauttamassa virkailijavaltuuttamispalvelussa tehtyä valtuushakemusta?
Asiakaspalvelumme vastaanottaa valmiita hakemuksia ja tunnistaa hakemuksen jättäjän. Emme käsittele hakemusta asiakaskäynnin aikana.
Tutustumalla virkailijavaltuuttamispalvelun ohjeisiin saat vastaustesi perusteella täsmälliset neuvot, mitä liitteitä hakemukseen tulee liittää ja keiden tulee hakemus allekirjoittaa.
Ohjeeseen kannattaa tutustua, sillä sen jälkeen hakemuksen tekeminen on paljon sujuvampaa.
Katso valtuushakemuksen ohje
Siirry virkailijavaltuuttamispalveluun
Käyntiasiointi on palvellut vain ajanvarauksella 18.3.2020 alkaen.
Tiedote on julkaistu alun perin 17.3.2020.
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation