Ändringar i öppettiderna för serviceställena i Raumo och Borgå
Från och med 18.10.2023 är Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Raumo öppet på onsdagar. I Borgå ändrades öppettiderna i september. Tidigare var servicedagarna torsdag och fredag, och från och med den 18 september har man endast kunnat uträtta ärenden på verksamhetsstället på torsdagar.
Raumo serviceställe håller öppet på onsdagar
Från och med 18.10.2023 är Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Raumo öppet på onsdagar. Tidigare var besöksdagen fredag. Reservationer som redan gjorts för fredagar förblir i kraft.
Serviceställena är huvudsakligen öppna med tidsbokning. Tid kan bokas för ärenden som kräver ett personligt möte. Utan tidsbokning får man rådgivning i Raumo onsdagar kl. 9–12. Även vigseldagen är i fortsättningen onsdag.
Handlingar, såsom dokument i anslutning till intressebevakning kan lämnas i ämbetsverkets postlåda utan att köa. Post kan lämnas i lådan på första våningen i Raumo ämbetshus må–fr kl. 8–16.15 (Aittakarinkatu 21).
Borgå serviceställe håller öppet på torsdagar
I Borgå ändrades öppettiderna i september. Tidigare var servicedagarna torsdag och fredag, och från och med den 18 september har man endast kunnat uträtta ärenden på verksamhetsstället på torsdagar. Utan tidsbokning får man rådgivning i Borgå torsdagar kl. 9–12. Borgå vigseldag är fortfarande fredag.
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata betjänar på riksnivå
Största delen av de ärenden som sköts vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata förutsätter inte ett besök på servicestället, utan kan skötas via elektroniska servicekanaler eller telefontjänsten. Dessa kanaler betjänar som normalt och ändringarna i kundservicedagen påverkar inte deras betjäningstider.
Om ärendet kräver ett besök på vårt serviceställe rekommenderar vi att du gör en tidsbokning (dvv.fi/tidsbokning). Ärenden som förutsätter ett personligt besök är vigsel, registrering av utlänningars personuppgifter, vissa notarius publicus tjänster samt registrering av Suomi.fi-fullmaktsrätt med hjälp av en tjänsteman.
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation