Suomi.fi-viestit tavoittaa kuolinpesän osakkaat
Suomi.fi-viestit tarjoaa julkishallinnon organisaatioille uuden, tehokkaan tavan tavoittaa kuolinpesän osakkaat digitaalisesti vuonna 2027, kun uusi kuolinpesän osakasrekisteri otetaan käyttöön.
Vuoden 2026 alusta alkaen viranomaisposti toimitetaan ensisijaisesti digitaalisesti kaikille, jotka asioivat sähköisesti. Tämä tarkoittaa, että Suomi.fi-viestit tavoittaa jopa noin neljä miljoonaa vastaanottajaa.
Tavoita digitaalisesti – palvele kuolinpesän osakkaita paremmin ja tehokkaammin
Monet organisaatiot eivät tällä hetkellä tavoita kuolinpesän osakkaita. Uudistuksen myötä tämä haaste poistuu. Suomi.fi-viestien kautta organisaatio voi jakaa ohjeita, tietoa ja päätöksiä kuolinpesän osakkaille – tai vaihtoehtoisesti vain pesänhoitajalle, edunvalvojalle tai muulle rajatulle joukolle.
Viestien vastaanottaminen edellyttää, että vastaanottajalla on suomalainen henkilötunnus ja vahvan tunnistautumisen väline käytössään. Jos organisaatiolla on käytössään TKJ-palvelu (tulostus, kuoritus, jakelu), se tavoittaa postitse myös ne osakkaat, joilla ei ole käytössään Suomi.fi-viestejä.
Organisaatio voi myös antaa vastaanottajalle mahdollisuuden vastata viestiin Suomi.fi-viesteissä.
Sujuvampaa asiointia – parempi asiakaskokemus
Suomi.fi-viestit nopeuttaa viestien toimitusta, sujuvoittaa prosesseja ja parantaa asiakaskokemusta Se tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet tehostaa organisaation asiointiprosesseja.
Suomi.fi-viesteillä organisaatio voi:
- lähettää vastaanottokuittauksia sekä ennakkotietoja tulevista toimenpiteistä ja määräajoista
- toimittaa päätöksiä ja tiedoksiantoja, laskuja, maksuja ja kuitteja
- pyytää lisätietoja tai vahvistuksia
- muistuttaa vastaanottajaa tarvittavista toimista.
Kuolinpesän tavoittaminen onnistuu nykyisellä REST-rajapinnalla – myös kuolinpesän osakkaille lähetettäessä – eli mitään muutoksia ei tarvita, jos organisaatio on jo liittynyt palveluun.
Suomi.fi-viestejä voi käyttää kaikki julkisen hallinnon organisaatiot sekä organisaatiot, jotka hoitavat jotain julkista tehtävää.
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation