Migrationsverket tog i bruk elektronisk fullmakt
Migrationsverket har som första organisation tagit i bruk tjänsten Suomi.fi-fullmakt, där en arbetsgivare kan ge en annan person elektronisk fullmakt att handla på hans eller hennes vägnar i Migrationsverkets e-tjänst Enter Finland.
I Enter Finland kan arbetsgivaren ge information om arbetet och sitt företag samt betala en ansökan för sin arbetstagares del. Rätten att uträtta ärenden i ett företags namn kontrolleras med hjälp av Suomi.fi-fullmakter.
Hittills har tjänsten varit tillgänglig för personer som har rätt att teckna företagets eller organisationens namn. Från och med den 13 juli 2017 kan en arbetsgivare också ge någon annan person fullmakt att uträtta ärenden. Personen som ges fullmakt behöver inte vara anställd hos arbetsgivaren utan han eller hon kan även representera en tredje part. Tjänsten kan användas även om man inte tidigare har använt Enter Finland.
Vad innebär elektronisk fullmakt?
Det är enkelt att ge fullmakter med den nya tjänsten Suomi.fi-fullmakter, som produceras av Befolkningsregistercentralen. Tjänsten kan nu tas i bruk också av organisationer.
Med hjälp av Suomi.fi-fullmakterna kan myndigheterna kontrollera en persons eller ett företags rätt att uträtta ärenden för en annan person eller ett annat företag.
Med Suomi.fi-fullmakterna kan medborgarna i fortsättningen ge en annan person eller ett företag rätt att uträtta vissa ärenden elektroniskt på deras vägnar. Även ett företag kan ge en viss person rätt att uträtta ett fastställt ärende i företagets namn. Möjligheterna att dra nytta av Suomi.fi-fullmakterna blir betydligt mer varierade när allt fler organisationer tar tjänsten i bruk och lägger användningen av elektronisk fullmakt till sina egna tjänster.
Mer information om Suomi.fi-fullmakter för organisationer: https://esuomi.fi/palveluntarjoajille/valtuudet/
Mer information om Suomi.fi-fullmakter för medborgare: http://vrk.fi/sv/suomi.fi-fullmakter
Mer information
Om Migrationsverkets tjänst:
Migrationsverket, Taru Forsell, Projektchef (e-tjänster), fornamn.efternamn[at]migri.fi
Om Suomi.fi-fullmakter:
Befolkningsregistercentralen, Janne Viskari, direktör (digitala tjänster), fornamn.efternamn[at]vrk.fi
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation