Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe i Jyväskylä flyttar
Värt serviceställe i Jyväskylä flyttar i mars 2025. Från och med den 19 mars 2025 är vi verksamma på statens gemensamma serviceställe i Sinetti på Vapaudenkatu 58, 40100 Jyväskylä (ingång från Urhonkatu).
Flytten påverkar inte öppettiderna
Den sista servicedagen på det nuvarande servicestället på Hannikaisenkatu är fredagen den 14 mars. Ändringen medför inga avvikelser i öppettiderna, eftersom servicestället i Jyväskylä normalt är öppet från onsdag till fredag.
Du kan lämna dokument i utomhus- och inomhusbrevlådan på Hannikaisenkatu ännu måndagen den 17 mars. På Vapaudenkatu flyttas utomhusbrevlådan till Urhonkatu bredvid dörren och inomhusbrevlådan till kundservicens entréhall på första våningen.
Vigsel på samma adress
I och med återflyttningen får Kärleksmyndigheten nya lokaler i förbindelse till kundservicen. Tidigare fanns vigsellokalen på en annan adress på Hannikaisenkatu. Den nya adressen till vigsellokalen i Jyväskylä är alltså Vapaudenkatu 58 (ingång från Urhonkatu).
Oftast går det att uträtta ärenden utan besök på servicestället
Största delen av ärendena kräver inget besök vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe utan de kan skötas via elektroniska servicekanaler eller via telefontjänsten.
Dessa kanaler betjänar normalt, och flytten av servicestället i Jyväskylä påverkar inte deras betjäningstider.
I ärenden som kräver besök på servicestället rekommenderar vi att du bokar tid. Utan tidsbokning är antalet besökstider begränsat. Bekanta dig med våra tjänster som kräver besök.
Servicestället för Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata i Jyväskylä betjänar enligt följande:
- Sista servicedag före flytten: fredagen den 14 mars 2025 (adress: Hannikaisenkatu 47 C).
- Kundservice och vigsellokaler i de nya lokalerna i Sinetti: onsdagen den 19 mars 2025 (adress: Vapaudenkatu 58, ingång från Urhonkatu)
Flytten av Jyväskylä serviceställe och inrättandet av statens gemensamma serviceställen är en del av förnyelsen av statens service- och lokalnät. Målet med projektet är att under 2020-talet samla de statliga myndigheternas kundservice vid personligt besök till gemensamma serviceställen. Samtidigt effektiviseras statens lokalanvändning när ämbetsverken flyttar till gemensamma kontorslokaler.
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation