Digi- ja väestötietoviraston Jyväskylän palvelupaikka muuttaa
Jyväskylän palvelupaikkamme muuttaa maaliskuussa 2025. Toimimme 19.3.2025 alkaen valtion yhteisessä palvelupaikassa Sinetissä osoitteessa Vapaudenkatu 58, 40100 Jyväskylä (sisäänkäynti Urhonkadun puolelta).
Muutto ei vaikuta aukioloaikoihin
Viimeinen palvelupäivä nykyisessä palvelupaikassa Hannikaisenkadulla on perjantaina 14.3. Muutosta ei aiheudu poikkeuksia aukioloihin, sillä Jyväskylän palvelupaikka on normaalisti avoinna keskiviikosta perjantaihin.
Asiakirjoja voi jättää Hannikaisenkadun ulko- ja sisäpostilaatikkoon vielä maanantain 17.3. ajan. Vapaudenkadulla ulkopostilaatikko siirtyy käyntioven viereen Urhonkadulle ja sisäpostilaatikko asiakaspalvelun aulaan ensimmäiseen kerrokseen.
Vihille samassa osoitteessa
Paluumuuton myötä Rakkausvirasto saa uudet tilat asiakaspalvelun yhteydestä. Aiemmin vihkitila sijaitsi eri osoitteessa Hannikaisenkadulla. Jyväskylän vihkitilan uusi osoite on siis Vapaudenkatu 58 (sisäänkäynti Urhonkadulta).
Useimmiten asiointi hoituu ilman käyntiä palvelupaikassa
Suurin osa asioista ei edellytä käyntiä Digi- ja väestötietoviraston palvelupaikassa, vaan ne voi hoitaa sähköisissä asiointikanavissa tai puhelinpalvelussa.
Nämä kanavat palvelevat normaalisti eikä Jyväskylän palvelupaikan muutolla ole vaikutuksia niiden palveluaikoihin.
Käyntiä vaativissa asioissa suosittelemme tekemään ajanvarauksen. Ilman ajanvarausta vuoroja on rajoitettu määrä. Tutustu käyntiasiointia edellyttäviin palvelumme.
Varaa aika >>
Digi- ja väestötietoviraston Jyväskylän palvelupaikka palvelee seuraavasti:
- Viimeinen palvelupäivä ennen muuttoa: perjantai 14.3.2025 (osoite: Hannikaisenkatu 47 C).
- Asiakaspalvelu ja vihkitilat uusissa tiloissa Sinetissä: keskiviikko 19.3.2025 (osoite: Vapaudenkatu 58, sisäänkäynti Urhonkadulta)
Jyväskylän palvelupaikan muutto ja valtion yhteisten palvelupisteiden perustaminen ovat osa valtion palvelu- ja toimitilaverkkouudistusta. Hankkeen tavoitteena on koota valtion käyntiasiointi yhteisiin palvelupisteisiin 2020-luvun aikana. Samalla tehostetaan valtion tilankäyttöä, kun virastot muuttavat yhteiskäyttöisiin toimistotiloihin.
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation