Sommaröppethållning i tjänster och på serviceställen
På somrarna har vissa serviceställen vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata öppettider eller tjänster som avviker från det normala. På vissa ställen kan man uträtta ärenden endast med tidsbeställning. De orter som berörs av ändringarna har listats i denna nyhet. Aktuell information finns också på serviceställenas egna sidor för kontaktuppgifter. Kom också ihåg att många ärenden kan skötas utan att man besöker servicestället.
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata betjänar riksomfattande, huvudsakligen på webben eller per telefon. Endast vissa ärenden kräver att du besöker vårt serviceställe. Du kan sköta dina ärenden på det serviceställe som passar dig bäst, oavsett region.
Om du måste uträtta ärenden på plats rekommenderar vi att du bokar en tid på förhand för att få önskad tjänst. I vår elektroniska tidsbeställningskalender ser du lediga tider för alla tjänster som finns tillgängliga på servicestället och som gör att du personligen måste besöka stället för att uträtta ärenden. Om du inte själv kan beställa en tid elektroniskt kan du be om en tidsbeställning via telefonservicen.
Undantag per ort
Borgå
Servicestället i Borgå är öppet endast med tidsbeställning 1.7–31.7.
Brahestad
Servicestället i Brahestad är öppet två onsdagar i juli, 3.7 och 24.7; med tidsbokning kl. 9–15.30 och utan tidsbokning kl. 9–12. Vi rekommenderar att du bokar en tid.
På sommaren kan vi tyvärr inte ordna vigselvittnen för ämbetsverkets räkning. Ta med egna vittnen.
Idensalmi
Servicestället i Idensalmi är stängd under juli månad.
Kemi
På sommaren kan vi tyvärr inte ordna vigselvittnen för ämbetsverkets räkning. Ta med egna vittnen.
Kittilä
På sommaren kan vi tyvärr inte ordna vigselvittnen för ämbetsverkets räkning. Ta med egna vittnen.
Nyslott
På sommaren kan vi tyvärr inte ordna vigselvittnen för ämbetsverkets räkning. Ta med egna vittnen.
Raseborg
Servicestället i Raseborg är öppet 1.6–30.6 med tidsbeställning tisdagar och fredagar kl. 9.00–15.30. Utan tidsbeställning betjänar vi endast fredagar kl. 10.00–12.00.
1.7–31.7 är servicestället öppet endast med tidsbeställning (udda veckor tisdag och jämna veckor fredag).
Notarius publicus-tjänster är tillgängliga varannan vecka. Se dagarna i tidsbeställningskalendern.
Raumo
Raumo har inga notarius publicus-tjänster eller vigslar 26.6–31.7. Servicestället är öppet endast med tidsbeställning.
Salo
Servicestället i Salo är öppet 24.6–2.8.2024 fredagar kl. 9–12. Vi rekommenderar att du bokar en tid på förhand.
Notarius publicus tjänster och vigslar kommer att vara tillgängliga under denna period 5.7. och 19.7. kl. 9–12 (med tidsbeställning också på eftermiddagen). I Åbo är tjänsterna tillgängliga varje veckodag.
Ylivieska
På sommaren kan vi tyvärr inte ordna vigselvittnen för ämbetsverkets räkning. Ta med egna vittnen.
Ytterligare information:
Så här uträttar du ärenden vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata
Elektronisk tidsbeställning
Kontaktuppgifter till serviceställen
Tjänster som kräver besök
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation