Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställen i Lahtis och Villmanstrand förnyas – avvikelser i öppettiderna i juni
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas verksamhetsställen i Lahtis och Villmanstrand förnyas i juni 2023 till statens gemensamma serviceställen. Verksamheten fortsätter i samma fastighet som tidigare, men i fortsättningen betjänar flera statliga ämbetsverk i samma kundservicelokaler.
I Lahtis betjänar vi från och med den 14 juni 2023 på adressen Kirkkokatu 12 (huvudingången) vid samma kundserviceställe som Skatteförvaltningen, Lantmäteriverket, FPA, Tavastlands AN-byrå och Utsökningen.
I Villmanstrand betjänar vi från och med den 13 juni 2023 på adressen Villimiehenkatu 2 B vid samma kundservicesställe som Skatteförvaltningen, Lantmäteriverket, FPA, Sydöstra Finlands AN-byrå, Utsökningen, Rättshjälpen, Intressebevakningen och Södra Karelens välfärdsområde (EKHVA).
Avvikelser i öppettiderna i juni
Förnyelsen av kundservicelokalerna medför avvikelser i Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas öppettider i Lahtis under tiden 5–9.6.2023.
Största delen av ärendena kräver inget besök vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas serviceställe, utan ärendet kan skötas via elektroniska servicekanaler eller via telefontjänsten. Dessa kanaler betjänar normalt och förnyelsen av kundservicelokalerna påverkar inte deras betjäningstider.
Om ditt ärende förutsätter ett besök på vårt serviceställe,
- Betjänar vi i Lahtis (ny adress: Kirkkokatu 12, huvudingången) på följande sätt:
- Den sista servicedagen före förnyelsen av kundservicelokalerna är fredagen den 2 juni kl. 9–12.
- Kundservicen är stängt 5.-9.6.2023.
- Kundservicen betjänar igen onsdagen den 14 juni 2023 (med tidsbokning redan tisdagen den 13 juni 2023) i de nya lokalerna på första våningen.
- Vi betjänar i Villmanstrand (ny adress: Villimiehenkatu 2 B) på följande sätt:
- Den sista servicedagen före förnyelsen av kundservicelokalerna är fredagen den 9 juni kl. 9–12 (adressen: Pormestarinkatu 1A).
- Kundservicen betjänar i de nya lokalerna på första våningen från och med tisdagen den 13 juni 2023 (adressen: Villimiehenkatu 2 B).
Vi rekommenderar att du bokar tid för ärenden som kräver besök så att du undviker köande.
Se våra tjänster som kräver besök: https://dvv.fi/sv/tjanster-som-kraver-besok
Renoveringen av ämbetshusen i Lahtis och Villmanstrand och de gemensamma serviceställena är en del av förnyelsen av statens service- och lokalnät. Målet med projektet är att under 2020-talet samla de statliga myndigheternas kundservice vid personligt besök till gemensamma serviceställen. Samtidigt effektiviseras statens lokalanvändning när ämbetsverken flyttar till gemensamma kontorslokaler.
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation