Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelun käyttöönotot alkavat marraskuussa
Julkishallinnon organisaatioiden on mahdollista ottaa käyttöönsä Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelu (TKJ) marras-joulukuussa 2020.
Palvelun myötä viestien (kuten päätökset, tiedonannot, ym. asiakirjat) lähettäminen on Suomi.fi-viestejä käyttäville organisaatioille mahdollisimman yksinkertaista. Kun organisaatio käyttää Suomi.fi-viestejä, viestien lähetys kansalaisille ja yrityksille hoituu tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelun kautta yhdellä kerralla huolimatta siitä, käyttääkö vastaanottaja Suomi.fi-viestejä vai haluaako tämä viestit paperipostina. Organisaatioiden ei tarvitse enää erikseen kilpailuttaa paperipostitusta eikä hallinnoida erillistä postituspalvelua.
Ketkä voivat käyttää palvelua?
Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelua voi käyttää vain niiden viestien tulostukseen, kuoritukseen ja jakeluun, jotka julkisen hallinnon organisaatio on lähettänyt Suomi.fi-viesteihin. Organisaatiolla tulee siis olla käytössään Suomi.fi-viestit.
Muihin tulostus-, kuoritus- ja jakelupalveluihin liittyvissä tarpeissa organisaatioiden on itse järjestettävä vastaavat palvelut tai niiden osat.
Milloin käyttöönoton voi aloittaa?
Organisaatiot, jotka käyttävät jo Suomi.fi-viestejä, voivat tehdä liittymisilmoituksen Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalveluun marraskuun 2020 alusta alkaen. Tämän jälkeen ne voivat alkaa testata palvelua saamiensa ohjeiden mukaisesti. Varsinainen viestien lähettäminen on mahdollista joulukuun 2020 alusta alkaen.
Ne asiakkaat, jotka ovat hyödyntäneet Digi- ja väestötietoviraston väliaikaisella sopimuksella hankkimaa tulostus-, kuoritus ja postituspalvelua (TKP-palvelu), jota tuottaa Edita Prima Oy, voivat siirtyä uuteen tulostus-, kuoritus- ja jakelupalveluun 18.1.2021 alkaen.
Jos organisaatio ei vielä käytä Suomi.fi-viestejä
Jos organisaatio ei vielä käytä Suomi.fi-viestejä, sen tulee ensin ottaa Suomi.fi-viestit käyttöönsä. Tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelun liittymisilmoituksen voi tehdä Suomi.fi-viestien käyttöönoton yhteydessä.
Tutustu Suomi.fi-viestien käyttöönottoon Suomi.fi-palveluhallinnassa
Onko palvelu maksullinen?
Organisaatiot vastaavat itse niistä kustannuksista, joita syntyy, kun ne lähettävät hinnaston mukaisia tuotteita tai käyttävät siinä määriteltyjä palveluja. Posti Messaging Oy laskuttaa asiakkaita suoraan.
Tervetuloa infotilaisuuteen marraskuussa
Digi- ja väestötietovirasto järjestää marraskuun lopulla 2020 infotilaisuuden, jossa kerrotaan tarkemmin Suomi.fi-viestien tulostus-, kuoritus- ja jakelupalvelusta ja sen käyttöönotosta. Julkaisemme kutsut tilaisuuteen loka-marraskuun vaihteessa.
Lisätietoja
Digi- ja väestötietovirasto, Organisaatioiden asiakaspalvelu,
organisaatiopalvelut[at]dvv.fi
Palvelun käyttöönottoon liittyvät kysymykset: viestit-kayttoonotot[at]dvv.fi
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation