Fullmaktsärenden i realtid i Suomi.fi
Nu hittas alla fullmaktsärenden enkelt och i realtid på adressen https://www.suomi.fi/fullmakter/fullmaktsarenden.
Så här utnyttjar du sidan Fullmaktsärenden
Du kan begränsa fullmaktsärendena till
- person- eller företagsfullmakter, och då visas bara de fullmaktsärenden som privatpersoner eller företag och samfund kan ge fullmakter för
- en viss ärendekategori, och då visas bara fullmaktsärendena i kategorin i fråga.
Du kan söka fullmaktsärenden med sökord som kan vara
- ett ord i namnet eller beskrivningen. Sökfältet föreslår namn på fullmaktsärenden, men du kan även söka med andra ord.
- namnet eller en del i namnet på den organisation eller servicekanal som använder fullmaktsärendet.
- Genom att söka fullmaktsärendena enligt er organisations eller servicekanals namn får ni en lista som ni kan länka till i era anvisningar eller er e-tjänst. Listan uppdateras även automatiskt om det kommer fler fullmaktsärenden eller servicekanaler.
Varje fullmaktsärende har även en egen sida, så ni kan lägga till en länk till beskrivningen för ett enskilt fullmaktsärende i era anvisningar eller er e-tjänst.
Fullmaktsärendenas kopplingar till servicekanalerna i Servicedatalagret
Servicekanalerna visas i samband med fullmaktsärendena, och fullmaktsärenden kan sökas med organisationens eller servicekanalens namn ifall fullmaktsärenden som används har lagts till i tilläggsuppgifterna för kopplingen mellan servicekanalen och tjänsten i Servicedatalagret. Dessutom kan de kunder som ger eller begär en fullmakt se servicekanalerna i Suomi.fi-fullmakter.
Så här lägger ni till fullmaktsärenden i servicekanalerna:
- Kontrollera att de servicekanaler och tjänster som behövs har beskrivits i Servicedatalagret.
- Lägg till fullmaktsärendena i tilläggsuppgifterna för kopplingarna mellan tjänsterna och servicekanalerna. Anvisningar för hur man gör en koppling finns i Serviceadministrationens artikel om att visa Servicedatalagrets uppgifter i Suomi.fi-fullmakter:
Om du inte vet vem det är inom er organisation som uppdaterar SDL-uppgifterna eller om du behöver hjälp med att göra kopplingar kan du kontakta SDL-supporten: ptv-tuki(at)dvv.fi.
Mer information om att bläddra bland fullmaktsärenden fås från MDB:s kundtjänst för organisationer:
organisaatiopalvelut(at)dvv.fi, tfn 0295 53 5115 (må–fr kl. 10–15)
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation