Janne Viskari ny överdirektör för Befolkningsregistercentralen
Statsrådet utnämnde den 9 november diplomingenjören Janne Viskari till överdirektör för Befolkningsregistercentralen. Viskari inleder arbetet den 15 november. Mandatperioden, som varar för viss tid, är fem år.
"Vi kommer att satsa på kundinriktade tjänster för att ge både medborgare och organisationskunder bättre service, såväl när det gäller elektroniska kanaler som den personliga servicerådgivningen. Befolkningsregistercentralens stärkta roll som en myndighet som främjar digitaliseringen över förvaltningsgränserna och den föreslagna sammanslagningen av magistraterna med Befolkningsregistercentralen skapar goda möjligheter att se över ämbetsverkets tjänster så att de blir tydliga och lätta att använda i olika livssituationer”, berättar Viskari.
”Vi fortsätter verkställa insatsområdena i Befolkningsregistercentralens strategi – bättre kundservice och målmedvetna reformer. Bland annat kommer vi att tillsätta samarbetsgrupper med kunderna för att öka dialogen. Vid årsskiftet övertar Befolkningsregistercentralen handlednings- och rådgivningsuppgifter som knyter an till det nationella verkställandet av digitaliseringen. Vi kommer att starta ett utvecklingsprojekt för att samla dessa uppgifter till ett enhetligt paket på Suomi.fi", fortsätter han.
Tjänsten som överdirektör för Befolkningsregistercentralen söktes av 18 personer.
Befolkningsregistercentralen främjar digitaliseringen av samhället och e-kommunikation i Finland. Den producerar tillsammans med magistraterna uppgifterna i befolkningsdatasystemet, gör det möjligt för samhället att utnyttja dem i stor omfattning, den tillhandahåller tjänster inom certifierad elektronisk kommunikation och den producerar och utvecklar gemensamma stödtjänster för e-kommunikation inom den offentliga förvaltningen.
Ytterligare information:
Janne Viskari, överdirektör (fr.o.m. den 15 november 2017), Befolkningsregistercentralen, tfn 02955 35022, janne.viskari(at)vrk.fi
Anna-Maija Karjalainen, ICT-direktör, överdirektör 02955 30165, anna-maija.karjalainen(at)vm.fi
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation