Väestörekisterikeskuksen ylijohtajaksi Janne Viskari
Valtioneuvosto nimitti 9. marraskuuta Väestörekisterikeskuksen ylijohtajaksi diplomi-insinööri Janne Viskarin. Viskari aloittaa virassaan 15.11.2017. Määräaikainen nimitys kestää viisi vuotta.
Viskari on työskennellyt Väestörekisterikeskuksessa johtajana ja viraston johtoryhmän jäsenenä vuodesta 2014. Tämän vuoden alusta hän on toiminut digitaaliset palvelut -yksikön johtajana vastaten digitaalisten palveluiden kehittämisestä kansalaisille ja julkiselle hallinnolle. Tätä ennen Viskari johti palveluarkkitehtuuriyksikköä vastaten kansallisen palveluarkkitehtuuriohjelman toimeenpanosta. Aiemmin Viskari on työskennellyt päällikkö- ja johtotehtävissä Tullissa ja yksityisellä sektorilla.
"Tulemme painottamaan toiminnassamme asiakaslähtöisyyttä palvellaksemme paremmin niin kansalaisia kuin organisaatioasiakkaitakin sekä sähköisissä kanavissa että henkilökohtaisessa palveluneuvonnassa. Väestörekisterikeskuksen vahvistuva rooli digitalisaatiota poikkihallinnollisesti tukevana viranomaisena sekä esitetty maistraattien yhdistäminen Väestörekisterikeskukseen luo hienoja mahdollisuuksia uudistaa viraston palvelut erilaiset elämäntilanteet huomioiviksi, selkeiksi ja helppokäyttöisiksi”, Viskari kertoo.
”Väestörekisterikeskuksen strategian mukaisten painopisteiden - asiakkaiden paremman palvelemisen ja rohkean uudistamisen - toteuttamista jatketaan ja käynnistämme muun muassa erilaisia asiakasyhteistyöryhmiä vuoropuhelun lisäämiseksi asiakkaidemme kanssa. Käynnistämme myös kehittämishankkeen Väestörekisterikeskuksen vastuulle vuodenvaihteessa siirtyvien digitalisaation kansalliseen toimeenpanoon liittyvien ohjaus- ja neuvontatehtävien kokoamiseksi yhtenäiseksi kokonaisuudeksi Suomi.fi:n yhteyteen", hän jatkaa.
Väestörekisterikeskuksen ylijohtajan virkaa haki 18 henkilöä.
Väestörekisterikeskus edistää yhteiskunnan digitalisointia ja sähköistä asiointia Suomessa. Se tuottaa yhdessä maistraattien kanssa väestötietojärjestelmän tiedot, mahdollistaa niiden laajan hyödyntämisen yhteiskunnassa, tarjoaa varmennetun sähköisen asioinnin palveluja sekä tuottaa ja kehittää hallinnon yhteisiä sähköisen asioinnin tukipalveluja.
Lisätietoja
Ylijohtaja (15.11.2017 alk.) Janne Viskari, Väestörekisterikeskus, puh. 02955 35022, janne.viskari(at)vrk.fi
ICT-johtaja, ylijohtaja Anna-Maija Karjalainen, puh. 02955 30165, anna-maija.karjalainen(at)vm.fi
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation