Väestörekisterikeskuksen organisaatio uudistuu 1.1.2017
Väestörekisterikeskuksessa (VRK) otetaan vuoden 2017 alussa käyttöön uudistettu organisaatio. Uudistuksen tavoitteena on tukea VRK:n uuden strategian toteutusta.
VRK:n voimassa oleva strategia on laadittu vuosille 2016 - 2020. Siinä korostuvat erityisesti asiakkaat, digitalisaatio ja rohkeus. Strategiassa on määritelty VRK:n toiminta-ajatus, arvot ja visio sekä strategiset päämäärät ja keinot, joiden avulla päämääriin pyritään. Strategian päämääriä hahmotetaan neljän näkökulman kautta: asiakkaat, yhteiskunnallinen vaikuttavuus, toiminta ja prosessit sekä henkilöstö ja osaaminen.
VRK:n toimintaa johtaa ylijohtaja Lea Krohns apunaan yksiköiden johtajat ja johtoryhmä. Yksiköt jakautuvat toimialueisiin, joiden toiminnasta vastaavat ryhmäpäälliköt.
Uuden organisaation mukaiset yksiköt ovat: Hallinto ja yhteiset palvelut, Väestötietopalvelut, Digitaaliset palvelut ja ICT-Palvelut.
Hallinto ja yhteiset palvelut -yksikkö vastaa toiminnan ja talouden ohjauksesta, henkilöstö- ja virastopalveluista, viestinnästä ja asiakastyön tuesta.
Väestötietopalvelut-yksikkö vastaa väestötietojärjestelmän ylläpitopalveluista, tietopalveluista ja palvelukehityksestä.
Digitaaliset palvelut -yksikkö vastaa kansallisen palveluarkkitehtuuri -ohjelman toteuttamisesta, sähköisten asiointipalveluiden asiakaspalvelusta, palvelujen ja sisällön hallinnasta sekä digitaalisten palvelujen palvelukehityksestä.
ICT-palvelut -yksikkö vastaa tuotannon kehityksestä, väestötietojärjestelmän ja digitaalisten palvelujen palvelutuotannosta sekä infrapalveluista.
Yksiköiden johtajien ja yhteyshenkilöiden yhteystiedot löytyvät Väestörekisterikeskuksen verkkosivuilta osoitteessa www.vrk.fi kohdassa Tietoa Väestörekisterikeskuksesta.
Väestörekisterikeskus on yhdessä maistraattien kanssa väestötietojärjestelmän rekisterinpitäjä. Virasto ylläpitää ja kehittää väestötietojärjestelmää, sen tietoja ja tietojen laatua sekä varmennettua sähköistä asiointia. Väestörekisterikeskus tarjoaa väestötietojärjestelmän tietopalveluja ja varmennepalveluja, hoitaa vaalitehtäviä sekä toteuttaa yhdessä valtiovarainministeriön kanssa kansallista palveluarkkitehtuuria.
Lisätietoja:
Viestintä- ja markkinointipäällikkö Pirjo Koivunen, [email protected], puh. 0295 535 353.
- Individuals
- Processing times
- Marriage
- Having or adopting a child
- Names
- Moving
- Guardianship
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Gender recognised abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Registration of a foreign student
- Municipality of residence
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Check your own personal details
- Elections and Right to vote
- Suomi.fi Web Service
- Citizen Certificate and electronic identity
- Certificates from the Population Information System
- Population information in the Population Information System
- Registration of a gift notification
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Citizens’ initiative
- Death and estate inventory
- Public Service Info
- Address service
- Forms
- Digital support for citizens
- Organisations
- Certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- VTJkysely interface
- Browser-based VTJkysely application
- Resident sampling services for property management offices and maintenance companies
- Data extraction for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital identity reform
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- News
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation