Samarbete med intressentgrupper är en central framgångsfaktor
– Projektet Smidig skötsel av en avliden anhörigs angelägenheter är för närvarande den största helheten av livshändelsebaserad digitalisering.
Projektet omfattar många aktörer, ömsesidiga beroenden och intressen. Just därför vill vi tillsammans med Skatteförvaltningen arbeta aktivt med intressentgrupper, berättar Kaarlo Öhman, ledande expert vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata under projektets evenemang för intressentgrupper på torsdagen.
Människonärhet är ett viktigt värde i projektet. Med projektet vill man göra det lättare för den avlidnes anhöriga att uträtta ärenden i en svår livssituation. I stället för att de anhöriga för samma papper till olika luckor förmedlas informationen mellan myndigheterna i strukturell form.
Det första evenemanget för intressentgrupper lyfte fram många synpunkter – anteckna nästa evenemang i kalendern den 23 maj
Samarbete och dialog mellan olika intressentgrupper är en central framgångsfaktor för projektet, så att man kan göra det smidigare för dödsbona att uträtta ärenden tillsammans.
– Målet är att under våren träffa alla centrala intressentgrupper och diskutera deras synpunkter på projektet och dess tillhörande tjänster, berättar Heli Reuter-Laakso, samarbetsansvarig vid Skatteförvaltningen.
Under MDB:s och Skatteförvaltningens första evenemang för intressentgrupper deltog sammanlagt cirka trehundra representanter för den offentliga sektorn, intresseorganisationer och företag. Projektet väckte en livlig och entusiastisk diskussion, vilket synliggjorde många intressen och synvinklar i anslutning till projektet.
Intressentgruppernas tekniska beredskap att utnyttja projektets resultat, skogsegendom, anhöriga som bor utomlands, medellösa eller oeniga dödsbon, är endast en del av de synpunkter som diskuterades under evenemanget.
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation