Perukirjan osakastietojen vahvistus 1.1.2020 alkaen
Maistraatit, Väestörekisterikeskus sekä maistraattien ohjaus- ja kehittämisyksikkö yhdistyivät 1.1.2020 Digi- ja väestötietovirastoksi. Uuden viraston tehtävänä on edistää yhteiskunnan digitalisaatiota, turvata tietojen saatavuutta ja tarjota palveluja asiakkaiden elämäntapahtumiin.
Perukirjan osakastietojen vahvistaminen jatkuu Digi- ja väestötietovirastossa. Uusi virasto toimii valtakunnallisesti, joten kaikki vahvistushakemukset liitteineen skannataan ja käsitellään paikkakuntariippumattomasti saapumisjärjestyksessä. Tämän vuoksi on tärkeää huomioida seuraavat asiat:
Uusi toimintatapa
- Älä toimita virastoon alkuperäistä perukirjaa tai perukirjan alkuperäisiä liiteasiakirjoja.
- Toimita virastoon perukirjasta jäljennös, jonka ensimmäisellä tai viimeisellä sivulla on merkintä ”jäljennöksen oikeaksi todistaa” ja vähintään yhden henkilön allekirjoitus ja nimenselvennys.
- Toimita perukirjan liiteasiakirjat oikeaksi todistamattomina jäljennöksinä.
- Voit lähettää hakemuksen, perukirjan oikeaksi todistetun jäljennöksen sekä perukirjan liiteasiakirjat myös itse skannattuina sähköpostin liitetiedostona.
- Merkintä vahvistuksen antamisesta tehdään perukirjan oikeaksi todistettuun jäljennökseen. Arkistoimme perukirjan vahvistuksen ja sen liitteet sähköisesti ja hävitämme paperiset asiakirjat. Liiteasiakirjajäljennöksiä ei palauteta asiakkaalle.
Uudet palvelukanavat
Tutustu uusiin verkkosivuihimme dvv.fi, josta löydät tiedot kaikista palveluistamme.
Perukirjan osakastietojen vahvistushakemuksen vireille laittaminen ei edellytä sinulta henkilökohtaista käyntiä, vaan voit hoitaa asiasi sujuvimmin joko postitse tai sähköpostitse. Voit olla yhteydessä myös puhelimitse.
Voit asioida kanssamme sähköpostiosoitteiden [email protected] ja [email protected] välityksellä kysymällä neuvoa vahvistusasioissa sekä lähettämällä vahvistushakemuksia. Jos viestisi sisältää henkilötietoja tai muuta luottamuksellista, lähetä viesti salattuna turvapostina.
Puhelinnumeromme ovat 029 553 9099 (suomeksi) ja 029 553 7000 (ruotsiksi), joissa palvelemme sinua arkisin klo 9 - 12.
Vahvistushakemuksen toimittaminen
Lähetä hakemus, perukirjan oikeaksi todistettu jäljennös sekä kaikki perukirjan liiteasiakirjat jäljennöksinä joko postitse osoitteeseen Digi- ja väestötietovirasto, PL 1003, 02151 Espoo tai sähköpostitse. Asiakirjoja otetaan vastaan myös palvelupaikoissamme.
- Individuals
- Moving
- Check your own personal details
- Certificates from the Population Information System
- Names
- Guardianship
- Having or adopting a child
- Marriage
- Death and estate inventory
- Life changes while living abroad
- Moving while living abroad
- Registration of a child born abroad
- Marriage concluded abroad
- Partnership registered abroad
- Divorce granted abroad
- Registration of a name change performed abroad
- Death abroad
- Registration of citizenship
- Loss of citizenship of another country
- Notification of retaining Finnish citizenship
- Legalisation of foreign documents
- Submitting foreign documents
- As a foreigner in Finland
- Registration of a foreigner
- Guide for students
- Municipality of residence
- Family relationships and Marital Status
- Instructions on arriving in Finland from Ukraine
- Guide for employed persons
- Fast track service for specialists and growth entrepreneurs
- Instructions for legalisation
- Submitting foreign documents
- Foreigner’s move to Finland, in Finland and out of Finland
- Services of notary public
- Confirmation of gender
- Population information in the Population Information System
- Elections and Right to vote
- Certification of purchase
- Registration of a gift notification
- Citizen Certificate and electronic identity
- Organisations
- Certificates, cards, seals and stamps
- For social welfare and healthcare service providers
- For organisations
- Electronic sealing service
- Timestamping Service
- Electronic signature
- Service certificates
- Advisory service, support and revocation service
- Certificate Directory
- Test the use of a certificate
- Card Reader Software
- Information about certificates
- Population information services for organisations
- Public administration sampling and updating service
- Private sector information services
- PIS modified data interface
- Modified data update service
- Population Information System query interface
- Browser-based Population Information System query
- Resident selection service
- Selection service for municipalities
- Reform of personal identity code
- Conditions for using population information
- Selection service for wellbeing services counties
- Maintaining the Population Information System
- Extracts from registers
- Suomi.fi services
- Services to promote digitalisation
- Digital support
- Digital security services
- Services of notary public
- Certification of purchase
- Right to officiate weddings
- E-services
- Finnish Authenticator identification service
- Certificates, cards, seals and stamps
- About the agency
- Digital and Population Data Services Agency
- Digital and Population Data Services Agency as an Employer
- Use our services electronically
- News
- Contact
- Customer service for private customers
- Customer service for organisations
- Service locations
- Digital and Population Data Services Agency address, switchboard e-billing details
- Digital and Population Data Services Agency Management
- Marriage ceremony premises information
- Contact details for media
- International Affairs
- Invoicing
- Quality policy
- Equality plan for customers
- Data protection
- Population Information System
- For media
- Brochures and publications
- Projects
- Foresight and research cooperation